Recensie: Vintage Style Guide RECENSIE

Ronde heupen, kleine borsten, platte billen. Verstop ze niet langer, vier ze! Aldus de Vintage Style Guide. Hét handboek om het stralende middelpunt te worden op feestjes, tijdens borrels, maar ook gewoon op een doordeweekse werkdag. Dit boek leert je om een vintage touch te geven aan je kleding, make-up en je haar, en geeft je tips hoe je je het beste kunt presenteren. Stylinglessen, shoppinglijstjes en sexy poses, Sugarcoated Pictures eigenaresse Vivian Kramer helpt je om het meeste uit je vrouwelijkheid te halen onder het motto: elke vrouw is sexy.

De Vintage Style Guide, uitgegeven door Sugarcoated Pictures, ziet er zelf al uit als een vintage plaatje en na het openslaan van dit boek wordt je aangenaam verrast. Het begint met een korte kennismaking met Vivian Kramer (ook wel bekend als Sugar). Altijd prettig om iets meer te weten te komen over de persoon achter een merk/boek/bedrijf. De Vintage Style Guide is opgedeeld in verschillende hoofdstukken: Make-up, Haarstyling, Mode & Accessoires en Poseren, gevolgd door een stukje achter de schermen en een kennismaking met het team.

Ieder hoofdstuk begint met een boodschappenlijstje, zodat je alles in huis hebt om jouw pin-up look compleet te maken. Met een handig stappenplan en zeer duidelijke illustraties en foto’s loodst de schrijfster je vervolgens door de verschillende stappen heen. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je ook al weer een krultang moet gebruiken, de beste manier om eyeliner aan te brengen en welke accessoires het goed doen bij dat fleurige zomerjurkje, maar ook welke kledingstukken het mooist bij welk figuur passen en de beste kapsels voor jouw gezichtsvorm. Aan het eind van ieder hoofdstuk is een deel waar je je eigen notities kwijt kunt, handig!

De Vintage Style Guide viert de vrouwelijk vorm en dat is iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Je leert je sterkte punten te benadrukken en om het beste uit jouw look te halen en te stralen als een echte vintage vamp. De gids staat boordevol tips en de stappenplannen zijn gemakkelijk te volgen, zodat je – zelfs als je niet heel handig bent met make-up en het uitproberen van kapsels – niet snel de plank mis zult slaan. Fans van deze look zullen met dit boek in hun nopjes zijn, maar ook als deze stijl het niet helemaal voor je is, heb je zeker wat aan de basistechnieken. Denk bijvoorbeeld aan het shapen van je gezicht, of aan de beste manier om je nagels te lakken. Ook de poseertips komen iedereen wel een keer van pas. Of het nu om die leuke Instagram-selfie gaat of het familieportret voor je oma.

Een aanrader dus, deze hardcover stijlgids. Vlot geschreven en voorzien van een heleboel illustraties en foto’s. Iets meer tekst hád gemogen, de kennismakingsfoto’s (‘Meet…’) tussen de diverse tips door zijn wat veel, maar geven het boek dan weer wél een persoonlijke touch. De door het hele boek doorgevoerde vintage stijl maakt het tot een aantrekkelijk geheel. ‘Goodbye average girl, hello foxy lady,’ staat op de achterkant van dit boek en daar ben ik het helemaal mee eens!

Vintage style guide

1  2  3  4  5

In de Vintage styleguide leer je hoe je jezelf helemaal kan omtoveren tot een classy, vintage pin-up. Vind je dat je heupen te rond zijn, of dat je te grote of te kleine borsten hebt? Niet wegmoffelen maar vieren! Met deze geweldige gids heb je niet langer een excuus om kleurloos door het leven te gaan! Met krulspelden, wat eyeliner en een leuke sjaal kom je al een heel eind. Met de vintage stylinglessen van Vivian Kramer gezegd Freher steel jij voortaan overal de show. Het leven is te kort om niet te shinen!