Recensie: Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek RECENSIE

In Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek geeft Andy Griffiths je een handleiding om zelf het meest waanzinnige boek te schrijven. Maar niet zomaar een handleiding voor niet zomaar een boek. Je krijgt de kans om er hevig op los te fantaseren, de meest bizarre verhalen te vertellen en de meest onwaarschijnlijke dingen waarschijnlijk te laten worden. Een boek vol met voorbeelden en opdrachten die ervoor willen zorgen dat jijzelf de meest waanzinnige schrijver wordt van het meest waanzinnige boek.

Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek is geschreven voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar. In dit boek leert de schrijver Andy Griffiths je hoe je plezier kunt hebben met letters en woorden. Want dat is waar het vooral om gaat: lol hebben. Het hoeven geen serieuze verhalen te worden, je hoeft geen groot kunstenaar of spellingswonder te zijn. Als je maar plezier hebt. Om dit te illustreren deelt Andy zelfs zijn allereerste schrijfsels en tekeningen met ons, vol met bijvoorbeeld de nodige spellingsfouten en niet zo'n beste tekeningen.

Gelukkig heeft hij met dit boek (en vele van zijn andere boeken) samengewerkt met een goede tekenaar genaamd Terry Denton. Veel van zijn illustraties, ook uit andere boeken, komen aan bod en ondersteunen het verhaal en maken het geheel nog gekker.

Ieder hoofdstuk uit het boek gaat over een soort verhaal dat je kunt schrijven, zoals een wat als verhaal of speelgoedverhalen. En om echt je fantasie de vrije loop te laten en alle creativiteit aan te boren vind je aan het einde van ieder hoofdstuk een of meerdere opdrachten die je kunt uitvoeren om zelf ook zo'n waanzinnig verhaal te schrijven. En als je na al die hoofdstukken nog meer wilt, vind je aan het einde van het boek nog wat extra opdrachten.

Andy Griffiths en Terry Denton zetten met hun boek vol gekke verhalen zeker een boek neer dat past bij de doelgroep waarvoor het is geschreven. Met grapjes die zullen aansluiten, illustraties die zullen aanspreken en opdrachten die gemakkelijk uitvoerbaar zijn. Als je pen, papier, kleurpotloden en stiften in de aanslag houdt, dan heb je aan het einde ongetwijfeld je eigen waanzinnige boek geschreven en geïllustreerd, vol met de meest ongelooflijke verhalen.

Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek?

1  2  3  4  5

Word zélf een waanzinnig goede schrijver!
    - Vraag je je soms af waar ideeën vandaan komen en hoe je een verhaal vertelt? - Kriebelt het bij jou ook om zelf te schrijven of te tekenen? - Hou je ervan om met woorden, ideeën en tekeningen te spelen? Dit boek bevat tientallen ideeën om zelf aan de slag te gaan. Verzin de gekste cartoons, de mafste rijmpjes en de ongelooflijkste verhalen!