Recensie: Killerbody 2 RECENSIE

Elke maand komen er tientallen kookboeken bij. Van kookboeken vol simpele en vooral snelle recepten, tot aan de Indische keuken, er is volop keuze. Fajah Laurens doet het anders en brengt een kookboek uit dat er volledig op is gericht om jou te helpen aan een killerbody. Maar werkt het?

In haar eerste boek Killerbody las je hoe Fajah het zat was om ontevreden te zijn met haar figuur, allerlei manieren probeerde om af te vallen, totdat ze structuur in haar leven aanbracht. Zowel op het gebied van training als voeding, want volgens haar zijn die twee nauw met elkaar verbonden. In het vervolg daarop, Killerbody 2, gaat ze een stapje verder. In dit boek wordt de basiskennis over voeding kort herhaald (en op sommige punten aangevuld) en ga je zelf aan de slag met het berekenen van jouw optimale caloriebehoefte.

De uitstraling van dit boek is net als het eerste boek top. Fajah staat afgetraind op de cover en kreten als 'hoe blijf je gemotiveerd' of 'maak je eigen menu op maat' maken je nieuwsgiering naar de inhoud. Het boek belooft 100 slanke en snelle recepten om een killerbody te krijgen. De indeling is eenvoudig: het eerste deel begint met informatie over macronutriënten, verhoudingen, vitamines & mineralen en starten. Hierin leer je alles over zelf menu's samenstellen volgens de juiste verhoudingen.

De andere delen bestaan uit ontbijt, lunch, diner en snacks. Per onderdeel is er genoeg keuze om iets te vinden wat past bij jouw wensen. Daarnaast is er ook de optie om een gerecht vegetarisch te maken met tips om toch genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. De recepten zijn simpel, gemaakt met weinig ingrediënten en de bereidingstijd is kort. Wat opvalt is dat de recepten veel eiwitten bevatten, zowel uit vlees, vis maar ook veel eiwitpoeders. Als je daar liever geen gebruik van wilt maken, zullen veel recepten je waarschijnlijk tegenvallen. Eiwitpoeder wordt bijvoorbeeld gebruikt in recepten als bananenbrood, koeken en shakes. Je zou daarvoor in de plaats meel kunnen gebruiken, maar dat wordt niet aangegeven bij de recepten. Even puzzelen en uitproberen dus!

Zelf ging ik aan de slag met de Roti uit dit kookboek. De meeste ingrediënten had ik al in huis en de beschrijving was simpel.

Daarnaast maakte ik de ijskoffie, die ook erg geslaagd was. Eerst heb ik dit zonder blender geprobeerd, maar daardoor loste het eiwitpoeder toch niet goed op. Daarna nog een keer maar met een Nutribullet en daardoor kreeg het de juiste dikte en zijdeachtige smaak die je gewend bent van smoothies en shakes. Het eiwitpoeder blijf je proeven, maar is niet zo overheersend als in een normale shake.

Al met al is Killerbody 2 een boek dat ik aanraad als je een gezondere levensstijl wilt in combinatie met veel sporten. Voor mijn gevoel is dit boek daar toch meer op gericht, helemaal vanwege de focus op het binnenkrijgen van genoeg eiwitten. De recepten zijn simpel en door iedereen te maken en daarnaast ook erg toegankelijk. Killerbody2 van Fajah Lourens krijgt daarom 4 hartjes.

Killerbody 2

1  2  3  4  5

Als aanvulling op haar succesvolle boek Killerbody heeft Fajah Lourens nu ook een receptenboek gemaakt. Met deze 100 recepten die snel op tafel staan en precies in het afslankprogramma vallen, is het heel makkelijk om Killerbody vol te houden en zelfs een lifestyle te maken. Met behulp van handige invullijstjes, weekschema's en boodschappenlijstjes kan iedereen direct aan de slag met het samenstellen van een eigen voedingsplan. Inclusief duidelijke instructies over het berekenen van jouw persoonlijke caloriebehoefte.