Recensie: Maak het zelf RECENSIE

Creatief bezig zijn is helemaal in. Maak het zelf is het perfecte boek voor jou DIY-projecten. Pascale Bonnier en Mathijs Kok hebben de leukste projecten bij elkaar gezocht en in een boek gestopt. Hier worden ze stap voor stap uitgelegd met bijgevoegde tips, boodschappenlijstje en foto's. Het boek is verdeeld in meerdere hoofdstukken die verschillen van zelf cosmetica maken, je oude spullen op pimpen of laten veranderen van functie. Daarnaast staan erop website van de schrijvers ook nog heel veel filmpjes die alle moeilijke klussen verder uitleggen. Superhandig!

Maak het zelf is heel overzichtelijk ingedeeld. Je kan per project het lijstje zien van de spullen die je in huis moet halen en de stappen die je moet volgen in tekst en foto's. De hoofdstukken zorgen ervoor dat je makkelijk kan vinden waar je naar opzoek bent. De filmpjes zijn enorm creatief en geven je de kans om de moeilijke dingen toch uit proberen omdat ze nog even extra worden uitgelegd. Het boek is zo kleurrijk en creatief vormgegeven en simpel uitgelegd dat je alles wel moet proberen te maken.

Pascale en Mathijs zijn echt opzoek gegaan naar producten waar je zelf niet aan zou denken om zelf te maken, zoals zonnebrand en een kattenkrabstoel. Vooral de cosmeticaproducten zijn heel leuk om zelf te maken, omdat je er je eigen geur en kleur aan kan geven en ze alleen natuurlijke producten gebruiken. Zo is het ook nog eens goed voor het milieu. Pascale en Mathijs hebben in het boek een connectie gemaakt tussen de producten, zo kan je voor het een het andere weer gebruiken. Zo maak je eerst een boekenpers en kan hem later gebruiken om je eigen dagboek te maken.

Maak het zelf is het boek dat ervoor gaat zorgen dat jij gaat beginnen met DIY'en. Kleurrijk en overzichtelijk, met de allerleukste projecten, van je eigen deodorant tot een vaatdoekjeslamp. Het staat bomvol producten die je niet vaak tegenkomt en die ook nog worden verduidelijkt met overzichtelijke foto's en video's. Van het hele boek wordt je vrolijk en gaan je vingers tintelen om iets zelf te maken. Niet te missen in jouw boekenkast!

Maak het zelf

1  2  3  4  5

Zelf je eigen spullen maken? In dit boek laten Pascalle en Mathijs zien hoe eenvoudig het is om zelf van alles te maken. Van naaien tot zagen, van breien tot het verwerken van beton. Ze laten zien hoe je in een handomdraai van een gewone stoel een schommelstoel maakt en toveren een autoband om in een comfortabele poef. Maak het zelf bestaat uit vier hoofdstukken: From Scratch, Upcycle, Hack en Repair. In dit mooie en praktische boek staan heel veel stap-voor-stap foto’s, boodschappenlijstjes en handige aanwijzingen. Van een klein klusje als de supermarktplantenzak tot een nachtkastje van beton: je maakt het zelf.