Recensie: World of Wanderlust RECENSIE

Altijd al een avontuurlijk leven willen leiden? Wil je op avontuur, maar weet je (nog) niet waar je moet beginnen? Of ben je al een avonturier, maar op zoek naar inspiratie? Dan is het boek World of Wanderlust echt iets voor jou! Professioneel reiziger Brooke Saward heeft haar eigen blog World of Wanderlust en reist hiervoor de hele wereld over. Haar blog is zelfs uitgeroepen tot de beste reisblog van de wereld. Dit boek is dan ook een verzameling van deze blogs en aangevuld met nieuwe informatie. Dus, laat het avontuur beginnen!

Het eerste wat opvalt aan World of Wanderlust is de prachtige vormgeving. Kleurrijk en daardoor al gelijk inspirerend! Het boek is vanzelfsprekend volop gevuld met foto's waarop Brooke zelf mega stylish poseert op de mooiste reisplekjes. In het boek zelf vertelt ze zelf ook over hoe je mooiere reisfoto's kan maken en het is duidelijk dat ze dit zelf goed kan. Wat mist is wel een lekkere gekke foto, waar de auteur zich even iets minder druk maakt om hoe ze eruit ziet en hoe ze poseert. Ze laat hierdoor niet echt zien wie ze echt is en dat is een gemiste kans. Mooie reisfoto's zijn natuurlijk geweldig, maar echt plezier straalt ze niet altijd uit...

World of Wanderlust kenmerkt zich door korte teksten over de meest veelzijdige onderwerpen rondom reizen. Zo besteedt ze aandacht aan de verschillende soorten reizen, zoals avontuurlijk reizen, luxe reizen, reizen met anderen en solo reizen. Naast vijf plekken waar je geweest moet zijn, gaat ze in op de wereldwonderen en prachtige landschappen op deze wereld. Een klein minpunt is dat Brooke zich hier soms op wat veilig gebied begeeft. Sommige tips zie je overal op internet of in boeken en tijdschriften terug. De tips zijn dan niet altijd even origineel en vernieuwend. Het zou leuk zijn om ook juist plekjes te noemen die minder bekend zijn, maar het waard zijn om te bezoeken! Ze zijn er genoeg op deze wereld.

Toch is het onmogelijk om hier geen reizigersdrang van te krijgen! Ook leuk zijn de reistips en andere leuke dingetjes. Zo geeft ze je onder andere tips voor het verslaan van je jetlag, inpaktips, wat je met je foto's kunt doen, hoe je je reis het beste kan plannen en tips voor in het vliegtuig. Leuke kleine dingetjes zijn de muziek playlists, de 10 reisgeboden en toffe filmtips. Het vijfde hoofdstuk richt zich op ontsnappen zonder echt ergens naartoe te gaan. Een mooie toevoeging, waar Brooke mee laat zien dat je ook thuis en in eigen land avontuur kan opzoeken. Denk klein! Het boek eindigt met een gids voor hotels, restaurants, bars, koffietentjes & theehuizen, theaters en musea.

Al met al is World of wanderlust een veelzijdige verzameling van informatie over het thema reizen. Alleen plaatjes kijken is al heerlijk bij dit boek, maar ook de schrijfstijl is lekker luchtig. De afwisseling is prettig en daardoor lees het boek lekker weg. Brooke Saward heeft hier mee een mooi debuut, maar mag bij een eventueel vervolg iets meer experimenteren en zich onderscheiden van alle anderen. Een leuke hebbedingetje voor een ieder die van reizen houdt of wil starten met reizen!

World of Wanderlust

1  2  3  4  5

Waar moet je echt een keertje naartoe? Waar kun je het beste in je eentje reizen? Van kledingtips voor op vliegvelden tot regels voor roadtrips: professioneel reiziger en blogger Brooke Saward vertelt ons precies waar we heen moeten, wat we daar kunnen doen en hoe we dat te gekke vakantiegevoel krijgen, waar je ook bent.