Recensie: Lady Killers RECENSIE

Recensie: Lady Killers- Anja Feliers

Lady Killers van Anja Feliers bestaat uit twee korte verhalen waarin liefde, wraak en geheimen centraal staan.  'Wreek mij' gaat over Liesa en Emma, twee zussen die wraak willen nemen op Ron. Liesa is degene die hierin het voortouw neemt maar had de tegenstrijdige gevoelens die ze hierbij ervaart niet verwacht.

Dit verhaal zit goed in elkaar. Alle details lijken te kloppen en door de manier van opbouwen van informatie en het niet chronologische tijdsverloop weet Anja Feliers de spanning goed op te bouwen. De stomende seksscenes tussen Liesa en Ron dragen extra bij aan deze spanning. Als lezer wordt je van de ene naar de andere emotie geleidt door het meeleven met de hoofdpersonen. Met name Liesa is zo goed uitgewerkt dat je haar manier van denken en handelen kunt volgen maar ook weer niet zo uitgebreid dat het verhaal langdradig wordt. Je begint met meeleven met Liesa als ze in het begin een plan maakt om Ron te verleiden. Op het moment dat er meer duidelijk wordt over de wraakintenties ga je aan het twijfelen maar naarmate het verhaal vordert kun je niet anders dan hopen op haar succes. Extra pluspunten voor het stukje mysterie dat de schrijfster weet in te bouwen door het toevoegen van personages die slechts delen van het verhaal meekrijgen. Zo weet je als lezer wel het hele verhaal maar voel je het mysterie dat de andere personages voelen.

In Naakt! probeert Louise al anderhalf jaar in de buurt te komen van de aantrekkelijke maar bezette Sam. Om dit te bereiken gaat ze ver, heel ver.

Ook dit verhaal zit weer bijzonder goed in elkaar. De spanningsopbouw is zo groot dat je je boek niet meer wilt wegleggen. Er zijn veel verrassende wendingen zoals een andere minnares en een zeer onverwacht einde. Ook hoe ver Louise gaat voor de liefde van Sam is op z'n zachtst gezegd verrassend te noemen. Deze extreemheid die aan het gewetenloze grenst die beide hoofdpersonen in zich hebben maakt het moeilijker om met ze mee te leven. Naarmate het verhaal vordert bouwt zich meer en meer weerstand op tegen met name Louise. Ook dit verhaal heeft een verrassend einde waarin in de laatste bladzijden zelfs meerdere wendingen te vinden zijn.

Beide verhalen in Lady Killers zijn met recht zeer spannende verhalen te noemen. Op het puntje van je stoel wil je niets liever dan Lady Killers verhaal in ruk uitlezen. Op de achterflap wordt Anja Felliers "een meesteres van het korte spannende verhaal" verhaal genoemd. Als al haar verhalen van deze kwaliteit zijn kun je niet anders dan dit beamen.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Lady Killers- Anja Feliers

Lady killers

1  2  3  4  5

Ze zijn jong en mooi, maar hebben duistere geheimen. Liesa verleidt in Wreek mij de stoere Ron, maar hij weet niet dat zij een geheime agenda heeft. In Naakt! staan alleen nog maar twee rivalen een passionele romance tussen Louise en Sam in de weg...