Recensie: De Tweeling Mysteries - Schemerslaap RECENSIE

Recensie: De Tweeling Mysteries - Schemerslaap - Nicholas Walker

De tweeling maakt zich klaar voor nieuwe avonturen. Eenmaal terug bij hun oom wordt hun hulp gevraagd om het mysterie van het meisje Olive. Zij blijft hangen in een onverklaarbare coma en de tweeling vreest dat er bovennatuurlijke krachten aan het werk zijn. Alessia en Alex reizen af naar Parijs om Olive te redden, maar het is al te laat. Aan haar lichaam zit een duistere geest vast en er vallen steeds meer mensen in slaap.

Schermerslaap is het tweede deel van de De tweeling Mysteries en weer een boek vol fantasie en spanning. Nicholas Walker heeft een fascinatie voor het bovennatuurlijke en laat dit in zijn boeken duidelijk naar voren komen. Er wordt diep ingegaan op de bovennatuurlijke elementen en Walker weet alles heel beeldend te beschrijven. Je ziet en hoort de spoken om je heen. Het is heel interessant om met dit boek veel nieuwe dingen te leren over het paranormale, zeker op deze leuke manier.

In dit nieuwe boek volgen we weer de avonturen van de bijzondere tweeling. Er worden veel referenties gedaan naar de gebeurtenissen uit het vorige deel en het is ook handig dat je die voordat je aan het tweede deel begint hebt gelezen. De relaties binnen de verschillende personages gaan verder, zoals Alex met zijn vriendinnetje. Maar er zijn ook genoeg nieuwe personages in het boek. Een minpuntje is dat niet iedereen even goed wordt uitgewerkt. Het zou leuk zijn om ook meer over de mensen die de tweeling ontmoeten te weten te komen. Walker gaat in dit boek wel meer in op de tweeling zelf, zo beschrijft hij wat de tweeling van hun bovennatuurlijke krachten vindt en wat hun ouders hier precies mee te maken hebben.

Net als het eerste boek is Schemerslaap een dun boek. Jammer, want er had zo veel meer verteld kunnen worden. Sommige gebeurtenissen gaan te snel voorbij en missen de diepte. Dit is echt een gemis. De spanning wordt goed opgebouwd, maar snel weer afgekapt. Het einde kwam dan ook erg abrupt en had veel spannender en uitgebreider kunnen zijn. Omdat het boek zo vlot leest, heb je het zo uit, voordat je helemaal beseft wat er allemaal is gebeurd. Ook blijft het taalgebruik en de zinskeuze bijzonder, zoals "alles oké met jouw".

Schermerslaap is een spannend nieuw deel in De Tweeling Mysteries van Nicholas Walker. Het zit vol met bovennatuurlijke krachten, die je de kriebels op je rug laten lopen. Soms gaan de gebeurtenissen iets te snel, maar dit zorgt ervoor dat voor tieners dit boek zeker een aanrader is, want je gaat er heel makkelijk doorheen. Het einde blijft open, dus wij hopen op een nieuw avontuur van deze bijzondere tweeling.

Dit was de Chicklit.nl recensie van De Tweeling Mysteries: Schemerslaap - Nicholas Walker

De tweeling mysteries - Schemerslaap

1  2  3  4  5

De tweeling Alex en Alessia groeit op bij hun steenrijke oom. Hun ouders hebben ze nooit gekend. Ze komen erachter dat ze een speciale gave hebben die ze kunnen aanwenden om de wereld te zuiveren van duistere bovennatuurlijke invloeden en om duivelse mysteries te ontrafelen.

Het 13-jarige Franse meisje Olive verzeilt in een vreemde slaaptoestand, een schemerzone tussen slaap en dood... een schemerslaap. De dokters staan voor een raadsel. Alessia en Alex reizen naar Parijs omdat ze vermoeden dat er een bovennatuurlijke kracht in het spel is. Alessia neemt een vijandige paranormale energie waar in de buurt van Olive. Wanneer de tweeling de bron van het kwaad ontdekt, is het te laat...

Schemerslaap is het tweede deel uit de bovennatuurlijk spannende reeks De Tweeling mysteries.