Recensie: Veel liefs, Lara Jean RECENSIE

Recensie: Veel liefs, Lara Jean - Jenny Han​

Lara Jean is gelukkiger dan ooit: het gaat goed tussen haar en haar vriendje Peter, haar vader gaat trouwen en ze gaat bijna studeren. Ze heeft er altijd van gedroomd om te gaan studeren aan de University of Virginia, de universiteit waar haar vriendje Peter ook gaat studeren. Wanneer ze het vervelende nieuws krijgt niet aangenomen te zijn, lijkt haar leven in duigen te vallen. Haar moeder heeft immers gezegd: 'Wees niet dat meisje dat naar de universiteit gaat terwijl ze al een vriendje heeft.' Zal ze alles op alles zetten om het te laten werken met Peter, of besluiten ze als single naar de universiteit te vertrekken?

Veel liefs, Lara Jean is het derde en laatste deel van de Aan alle jongens van wie ik hield-trilogie. Deze hele trilogie was heerlijk om te lezen. De voorgaande delen waren luchtig, maar er werden toch problemen van deze tijd beschreven. In het eerste deel maakt Lara Jean de zoektocht naar liefde, zoals vrijwel ieder tienermeisje. In het tweede deel staat de een video van Lara Jean en Peter online, waarin te zien is dat ze uitbundig aan het zoenen zijn in een hottub. En in dit laatste deel moeten Lara Jean en Peter de keuze maken of ze wel als stelletje naar twee verschillende universiteiten willen, of dat het beter voor ze is om uit elkaar te gaan. Omdat de vorige delen van deze serie heerlijk weg lazen, ging ik ervan uit dat dat bij dit deel ook weer zou zijn.

En dat klopte precies! Voordat ik het wist had ik het boek uit. De schrijfster van dit boek, Jenny Han, maakt gebruik van een luchtige en vlotte schrijfstijl. Er wordt geen gebruik gemaakt van moeilijke woorden en diepgaande onderwerpen, waardoor met boek makkelijk te volgen is. Het lijkt net alsof het boek geschreven is door Lara Jean zelf, omdat Jenny Han hedendaagse woorden gebruikt en het leven van Lara Jean beschrijft zoals een tienermeisje haar eigen leven zou beschrijven. Daarnaast is het verhaal echt heel zoetsappig en hier en daar wat slijmerig. Zo wordt ongeveer een miljoen keer door Lara Jean verteld hoe verliefd ze wel niet is op Peter, maar ik kan niet zeggen dat het me op een gegeven moment te veel werd. Ik vond het heel lief en schattig om te lezen dat ze zo verliefd zijn. Van Veel liefs, Lara Jean ga je, net als in de vorige delen, zeker zitten zwijmelen!

Het verhaal zelf vind ik zeker een goede toevoeging aan de serie, en een hele mooie afsluiter. Het verhaal houdt op wanneer Lara Jean naar de universiteit vertrekt, dus in mijn ogen precies op het goede moment. Wij lezers hebben het geluk gehad een deel van het leven van Lara Jean op de middelbare school mee te maken, en wij moeten haar loslaten als ze naar de universiteit vertrekt. Of er nog een deel van de serie moet verschijnen over het leven van Lara Jean op de universiteit? Van mij hoeft het niet. Natuurlijk ben ik wel benieuwd hoe het daar met haar vergaat, maar het is leuker om daar zelf een verbeelding bij te maken. En Lara Jean kennende, zal het haar zeker goed vergaan.

Veel liefs, Lara Jean is een perfecte afsluiter van deze serie. Het boek staat weer vol zwijmel-momentjes en het wordt luchtig beschreven, waardoor de lezer het boek binnen no-time uit heeft. Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat de serie nu afgelopen is, maar aan de andere kant is dit boek het juiste boek om het complete verhaal mee af te sluiten.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Veel liefs, Lara Jean - Jenny Han​

Aan alle jongens van wie ik hield - Veel liefs, Lara Jean

Jenny Han

31 augustus 2017

ISBN 9789048838813
    Uitgever Moon
    304 pagina's

Moon

Young Adult

1  2  3  4  5

Als je hoofd en je hart verschillende dingen zeggen, waar luister je dan naar?

Het leven van Lara Jean loopt op rolletjes: ze geniet van haar laatste jaar op de middelbare school, ze is smoorverliefd op haar vriendje Peter en haar vader gaat hertrouwen. Maar met het einde van het schooljaar in zicht, komt er ook een einde aan haar zorgeloze leventje. Waar gaat ze studeren? Wat als haar relatie met Peter onder haar keuze lijdt?