Recensie: Verboden vrucht - Voor altijd verliefd RECENSIE

Recensie: Verboden vrucht: Voor altijd verliefd - Abbi Glines

In het derde deel van de Verboden Vrucht-serie, Voor altijd verliefd, zijn Rush en Blaire smoorverliefd. Ze zijn verloofd en verwachten hun eerste kindje. Toch is Rush nog steeds bezig met zijn strijd: Blaire of zijn familie? Hij moet kiezen, maar vindt dit nog altijd lastig. Hij zegt dat hij voor altijd voor Blaire en hun baby zal kiezen, maar zijn familie zorgt nog steeds voor het nodige drama. Zijn zus Nan kan maar niet geloven dat Rush niet voor haar kiest en kan Blaire niet uitstaan. Dit zorgt natuurlijk voor de nodige problemen...

Ook dit deel is weer erg goed geschreven: we kunnen weer een tijdje mee kijken in de wereld van Blaire en Rush, waar je door de hele serie heen toch verliefd op wordt. Je krijgt echt het gevoel dat je vlakbij hen bent, omdat je vanuit hun beide perspectieven mee kunt lezen. Doordat je de emoties van zowel Blaire als Rush mee krijgt, voel je intens met de personages mee. Het is heerlijk om van het gezwijmel van Blaire en Rush mee te kunnen genieten. Ze zitten op een perfecte roze wolk en het is erg fijn om daar ook even te kunnen zijn.

Nan blijft een vervelend en irritant personage. In het begin van de serie waren haar woede en jaloezie nog te begrijpen, maar in Voor altijd verliefd wordt ze alleen maar hysterischer en verschrikkelijker. Het is echt een groot kind, zoals Rush zich ook realiseert, en haar gedrag is op een gegeven moment niet meer te tolereren. Het is wel origineel dat Abbi Glines Nan's personage zo irritant laat zijn en dat ze niet op het laatste moment allemaal opeens dikke vrienden zijn. Ze heeft een personage gecreeërd dat het bloed onder je nagels vandaan kan halen en daarvoor verdient de auteur niks dan lof.

De boeken in de verboden vrucht serie zijn simpel geschreven, het gaat vooral over drama en voelt daarom als een soap-serie, maar dan in boekvorm. Het is heerlijk om van te genieten en mee te ontspannen, maar het is niet echt hoogstaande literatuur, waarbij veel gebeurtenissen echt een betekenis hebben. De boeken van Abbi Glines zijn wel erg fijn om even uit je dagelijkse sleur te ontsnappen en snel iets over het leven van een ander te kunnen lezen, waar je allemaal happy gevoelens door krijgt.

Ondanks het niet erg hoge niveau, is Voor altijd verliefd een boek wat de moeite waard is. Het is erg fijn om te lezen hoe het afloopt met Blaire, Rush, en zijn veeleisende familie. Je kunt weer genieten van hun gezwijmel, maar ook hun spannende seksscènes en zo echt een dagje mee kunt kijken in hun leven.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Verboden vrucht: Voor altijd verliefd - Abbi Glines