Recensie: 1000 dingen doen met kinderen in Nederland RECENSIE

Recensie: 1000 dingen doen met kinderen in Nederland - Jeroen van der Spek

1000 dingen doen met kinderen in Nederland is het vervolg op 1000 dingen doen in Nederland. Ditmaal heeft auteur Jeroen van der Spek zich gefocust op de doelgroep kinderen. Alhoewel, het gaat niet alleen om de kinderen, maar natuurlijk om uitjes voor de hele familie! Met een totaal van maar liefst 1000 uitjes kan je er zeker van zijn dat er voor iedere ouder, ieder kind, iedere opa, oma of tante iets te vinden is in dit mooie inspiratieboek!

1000 dingen doen met kinderen in Nederland heeft een overzichtelijke inhoudsopgave. Er is een duidelijke onderverdeling gemaakt in provincies. Wanneer je op vakantie bent in bijvoorbeeld Flevoland, zorgt dit ervoor dat je sneller iets vindt wat in de buurt is van waar jij bent. Van Groningen, tot Gelderland, tot Limburg tot Noord-Holland... overal is wel iets te doen. Daarnaast staan er in dit boek enkele top 10-lijstjes die gelden voor heel Nederland. Zo heb je de top 10 van het lekkerste ijs, de top 10 indoorattracties en speeltuinen voor een regenachtige dag en een top 10 van originele kinderfeesten. Het boek sluit af met een register, waarin je nog sneller terug kan zoeken naar verschillende uitjes.

Wanneer de lezer doorbladert naar de verschillende uitjes valt op hoeveel afwisseling er is in uitjes. Het gaat van spannende uitjes voor jongeren, tot aan plezier voor de allerkleinsten.. er is voor ieder wat wils. Zo kan je zelf chips maken in de Ontdekhoek, op bezoek op de Vleermuisboot en overnachten met geiten. Er staan uitjes tussen die alom bekend zijn, zoals het Waterliniemuseum en Madurodam, maar ook de minder bekende uitjes zoals Kids Marina en Het Kleine Weeshuis hebben een mooi plekje in dit boek. Het enige minpunt aan het boek is dat ze niet werken met categorieën. Iedere provincie heeft een andere kleur, maar het zou ook van toegevoegde waarde zijn als ze met tekentjes of iets dergelijks aangeven welke activiteiten bijvoorbeeld culinair of avontuurlijk zijn.

Iedere activiteit is kort en krachtig uitgelegd, waardoor er wel 3 à 4 uitjes op één pagina passen. Dit is dan ook een ideaal boek om lekker door te bladeren. Ook leuk zijn de titels die auteur Jeroen van der Spek heeft bedacht voor de activiteiten. Zo noemt hij Dirtkarting in dit boek "Opspattende modder" en de Domtoren in Utrecht heeft als titel "Torenwachters en tornado's". Deze titels klinken toch aantrekkelijker voor kinderen en past daardoor helemaal bij de doelgroep. Bij iedere activiteit staat kort wat informatie, zoals een adres, website en telefoonnummer. Een slimme keus om juist niet de prijs erbij te vermelden. Aangezien prijzen continu veranderen, gaat dit boek door dit niet te vermelden juist langer mee! Hier een daar een mooie foto maakt de vormgeving helemaal af.

1000 dingen doen met kinderen in Nederland is een prachtig boek vol inspiratie om op pad te gaan met kinderen. Dit boek is tijdloos en is ideaal om in je kast te hebben staan, om zo een zomerse of juist regenachtige dag te vullen met een korte activiteit, dagje uit of zelfs een nachtje weg.

Dit was de Chicklit.nl recensie van ​Recensie: 1000 dingen doen met kinderen in Nederland - Jeroen van der Spek

1000 dingen doen in Nederland met kinderen

1  2  3  4  5

1000 dingen doen met kinderen in Nederland is het nieuwe inspiratieboek van Jeroen van der Spek. Het vervolg van 1000 dingen doen in Nederland, met ideeën voor bijzondere uitjes voor het hele gezin. Zwemmen tussen haaien, luchtfietsen over een monorail of gamen in een wapenkluis. Praktisch gerangschikt per provincie en afgewisseld met leuke top 10-lijstjes van bijvoorbeeld bijzondere bioscopen en pannenkoekenhuizen; inspiratie voor het hele gezin!

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox