Recensie: Stouter 5 - Ongedwongen & Ongezien RECENSIE

Recensie: Ongedwongen & Ongezien - Christina Lauren

Ongedwongen & Ongezien is een bundel van twee novelles uit de Stouter-reeks van Christina Lauren. In de eerste novelle lees je waar Bennett en Chloe staan, na een jaar een relatie te hebben. Ze hebben het beiden erg druk met hun eigen carrière, maar toch kom je erachter of zij beiden de relatie tot stand kunnen houden. Bennet regelt een paar dagen voor hun samen, in een prachtige Franse villa, zodat ze toch wat tijd met elkaar kunnen doorbrengen en erachter kunnen komen wat ze willen. Daarnaast lees je in de tweede novelle over hoe het verder gaat met Bennett en Chloe.

Het ding dat ik meestal heb met novelles, is dat ze overbodig kunnen zijn. Om gelijk met de deur in huis te vallen: dat had ik met deze novelles ook. In de eerste novelle, welke zich afspeelt tussen het eerste en tweede boek van deze serie, had ik het gevoel dat het meer een epiloog was dan een boek. Er wordt weinig verhaal vertelt, en als de seksscènes eruit worden gehaald houd je ongeveer 25% procent van het boek over. Ik had dus niet echt het idee dat ik iets extra's aan het lezen was.

Totdat ik bij de laatste pagina's van de eerste novelle kwam, want toen werd er opeens wel een verassingselement toegevoegd. Daar sluit het de eerste novelle, Ongedwongen, zich mee af. Omdat de Ongedwongen prima eindigde, kreeg ik zelf ook de behoefte om aan de tweede novelle, Ongezien, te beginnen. Als Ongedwongen niet zo had geëindigd, weet ik niet of ik gemakkelijk de moeite kon opbrengen om aan Ongezien te beginnen. Met uitzondering van de seksscènes, vond ik de eerste novelle nogal saai. Ongezien daarentegen heeft mij veel meer weten te vermaken. Wellicht komt dit ook doordat er andere karakters naar voren komen, in plaats van enkel Chloe en Bennett. Ik kan middels deze recensie helaas niet vertellen waar de tweede novelle over gaat, omdat ik dan het leuke gedeelte van de eerste novelle moet verklappen.

Een groot pluspunt aan novelles, en ook aan deze, is dat zij kort zijn en makkelijk weg te lezen. Omdat het niet de 'hoofddelen' zijn van de serie, wordt er ook niet veel extra nieuwe informatie gedeeld of gebeurt er iets heel spannend. Daarnaast is de schrijfstijl van Christina Lauren prettig, omdat er vlot geschreven wordt. Desondanks er niet veel spannends gebeurt in deze novelle, hebben de schrijvers (ja, het zijn er twee onder één naam!) het toch voor elkaar gekregen dat je alsnog de novelles in één ruk uit leest. Door deze novelles leer je ook de hoofdpersonages nog beter kennen, waardoor je een betere band met ze kunt opbouwen voor de volgende delen. Door Ongedwongen & Ongezien kan de lezer nog meer verliefd worden op de sexy Bennett, of zich juist nog beter verplaatsen in de eigenwijze Chloe.

Voor de fans van deze serie is het hartstikke leuk dat Ongedwongen & Ongezien als boekvorm is uitgegeven. Omdat novelles meestal dun zijn en op zich niet heel veel toevoegen aan de serie zelf, worden ze vaak niet in boekvorm uitgegeven. Ik ben ook blij dat de uitgever de keuze heeft gemaakt om twee novelles in één boek te stoppen. Door de dikte van het boek kreeg ik wel meer het idee dat ik ook daadwerkelijk een boek aan het lezen was, in plaats van twee tussendelen.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Ongedwongen & Ongezien - Christina Lauren

Stouter 5 - Ongedwongen & ongezien

1  2  3  4  5

De Stouter-serie is uitgegroeid tot een fenomeen voor de liefhebbers van opwindende romantisch fictie. Op veler verzoek maken we dit najaar de reeks compleet met een bundeling van alle niet eerder uitgegeven novelles. Stouter nu helemaal volledig!