Recensie: Het verboden boek RECENSIE

Recensie: ​ Het verboden boek - Christiaan Jacq

In dit spannende vervolg op Het vervloekte graf gaat prins Setne op missie. Hij moet zijn land beschermen door het verboden boek van Thot terug te krijgen. Een duistere magiër heeft het boek gestolen en is van plan het als wapen te gebruiken tegen de koning. Maar wat vindt zijn verloofde Sekhet ervan? Zullen de twee geliefden samen de strijd overwinnen, of is de kracht van het duister te sterk?

Het eerste boek uit deze serie begon wat stroef, bij het tweede deel is dit een stuk verbeterd. Cristiaan Jacq zorgt ervoor dat hij wel voldoende informatie geeft om weer helemaal in het verhaal te zitten, maar doet dit niet op de manier dat het te veel herhaling krijgt en langdradig wordt. Hij staat bekend om zijn grote omschrijvingen van voorwerpen, omgevingen en mensen, maar het stoort je in dit boek niet omdat het je een helder beeld geeft wat je voor je moet zien en je er ook nog eens veel over de Egyptische oudheid van leert. Je voelt weer meteen de spanning van het verhaal en hij zorgt ervoor dat hij je binnen een paar zinnen de Egyptische wereld in trekt, waar je in de boeken van Jacq geen genoeg van kan krijgen. Ondanks dat Het verboden boek wederom een pocketuitvoering heeft, voelt het voormaat toch goed.  Door de spanning heb je het uit voor je er erg in hebt.

In Het verboden boek gaat Cristiaan Jacq verder in op de personages. Je komt vooral achter een hele andere kant van Sekhet, die in dit deel van het verhaal heel ver gaat voor de liefde. Door de vele beschrijvingen van haar gedachten begrijp je steeds beter waarom ze bepaalde dingen doet, iets wat ik een beetje miste in het vorige deel. In de tweede verhaal is er ook veel mysterie, er worden dingen achtergehouden, waar je zelf achter moet komen. Ook komen er veel nieuwe personages aan bod, die niet te missen zijn in het verhaal. Een klein minpuntje is dat er veel wordt gewisseld tussen de personages. Net als er iets spannendste gebeurt bij de een, ga je weer verder bij de andere. Maar hiermee zorgt Jacq dat je steeds door blijft lezen, zodat je weet wat er met alle personages gebeurt.

Het verboden boek is een spannend tweede deel in de serie over het leven van prins Setne. Schrijver Cristiaan Jacq zorgt voor de perfecte combinatie tussen spanning, romantiek en mysterie. Het verhaal geeft je veel informatie over de Egyptische oudheid, waar je wel echt in geïnteresseerd moet zijn, ander kom je niet door het boek heen. Het einde heel tragisch en spannend, waardoor we niet kunnen wachten op het nieuwe boek, dat gelukkig binnenkort verschijnt.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Het verboden boek - Christiaan Jacq

Het verboden boek

1  2  3  4  5

Is Ramses bereid om Setne te ontvangen, zal hij het vervloekte graf voor hem ontsluiten en hem de waarheid toevertrouwen over de verzegelde vaas van Osiris? Waar kan Sekhet zich verschuilen, en zal ze de kracht weten te gebruiken die ze heeft verworven bij haar inwijding in de mysteriën van de leeuwingodin? Ze hebben elkaar eeuwige en onverwoestbare liefde beloofd, maar zullen Setne en Sekhet elkaar ooit terugzien? Kekou, de zwarte magiër, vader van Sekhet, dief van de vaas van Osiris, gaat voort op de weg van het Kwaad. Welk obstakel is sterk genoeg om hem tegen te houden, is dat echt alleen het Boek van Thoth?