Recensie: Mijn Bullet journal. Crash Course  RECENSIE

Recensie: Mijn Bullet journal. Crash Course - MUS Creatief

Bullet journaling is tegenwoordig helemaal een hype. Op Instagram en Pinterest zijn de meeste prachtige spreads te vinden. Maar wat houdt het nu allemaal precies in en hoe begin je? Daar helpt Mijn Bullet Journal. Crash Course je bij!

MUS Creatief van BBNC uitgevers hebben al een aantal mooie bullet journals uitgegeven en komen nu ook met een boek over bullet journaling. Een bullet journal is een notitieboekje waarin je uiteenlopende dingen kunt bijhouden. Denk bijvoorbeeld aan trackers, goals, afspraken, taken en challenges.

Mijn Bullet Journal. Crash Course begint met een uitleg over het systeem en daarna volgen er steeds meer ideeën over de invulling van je bujo. Het is jammer dat ze niet de bedenker noemen van de bullet journal: Ryder Carroll. Carrol kwam met het idee voor de combinatie van agenda, werkboek en dagboek en vanuit zijn oorspronkelijke idee zie je nu de talloze uitbreidingen.

Het boek is heel mooi uitgeven met een mooie glimmende cover en een vrolijk leeslintje. Het grootste gedeelte van dit boek zijn plaatjes van  kleurrijke spreads en die zijn van mooie kwaliteit. Er is eigenlijk maar weinig echte uitleg. Het boekje van 143 pagina's bestaat uit 25 hoofdstukken met vaak een klein stukje tekst gevolgd door een paar voorbeelden. Daardoor wordt er niet echt dieper ingegaan op een onderwerp maar stipt het kort de mogelijkheden aan. Voor de beginnende bullet journaller is dit niet een groot nadeel, want om het te leren heb je vooral ook veel voorbeelden nodig om erachter te komen wat je aanspreekt en wat je niet wilt.

Inspiratie krijg je genoeg in dit boek. Een pluspunt van dit boek is dat er veel voorbeeld lay-outs worden gegeven, die je zo kunt overtrekken. Ook is er aandacht voor de andere creatieve trend: handletteren. In je bujo kan je helemaal losgaan met handletteren van kopjes en in het boek worden er  meerdere soorten handschriften bij langs gegaan, die je ook kunt overtrekken.

Mijn Bullet journal. Crash Course van MUS Creatief is een kleurrijke gids en weet je te inspireren met talloze mooie ideeën voor je bullet journal. Leuke inspiratie voor iedereen die een bujo wil beginnen!

Dit was de Chicklit.nl recensie van Mijn Bullet journal. Crash Course - MUS Creatief

Mijn bullet journal crash course

1  2  3  4  5

Een bullet journal is het perfecte boek om al jouw afspraken, taken, plannen, doelen, to-dolijstjes, verjaardagen en veel meer op één plek en volgens een handig systeem te verzamelen. In deze 'Crash course' vind je naast een uitleg over dit systeem alle tips en tricks die je nodig hebt om het helemaal aan jouw wensen en behoeften aan te passen. Bovendien staat dit boek bomvol inspiratie, voorbeelden en handige sjablonen zodat je direct aan de slag kunt met je eigen bullet journal. Dankzij deze 'Crash course' tover je elk notitieboek om in een onmisbare tool die je leven makkelijker, leuker én creatiever maakt.