Recensie: Op zoek naar een wonder RECENSIE

Recensie: Op zoek naar een wonder - Jennifer Probst

Het is Isabella MacKenzie eindelijk gelukt om een fijn leven te leiden. Ze werkt bij het succesvolle Kinnections, een bedrijf dat klanten helpt de perfecte levenspartner te vinden. Daarnaast is Isabella al twee jaar lang clean en heeft ze weer goed contact met haar familie. Het enige dat ontbreekt is een leuke man. Zes jaar geleden, tijdens haar roekeloze periode, is ze iemand tegengekomen: William. Ze heeft William nooit kunnen vergeten, maar ze koos toch voor het slechte pad. Nu, zes jaar later, komt ze William weer tegen. Ze weet dat hij te goed voor haar is: hij heeft een goede baan als politieagent, een mooi huis en totaal geen slecht verleden. Blijft het verleden van Isabella haar continu achtervolgen, of is ze klaar voor een serieuze relatie?

Op zoek naar een wonder van Jennifer Probst is het vijfde deel in de Op zoek naar de ware-serie. Wat erg prettig is aan deze serie, is dat je de voorgaande delen niet per se gelezen hoeft te hebben. Veel van de personages die in dit deel terug komen, waren hoofdpersonages uit de vorige delen. Als je de voorgaande delen van deze serie ook gelezen hebt, is het leuk om in dit deel te lezen hoe het met die personages vergaat. Echter, als je nog geen van de vorige delen gelezen hebt, is dat geen probleem. Ikzelf heb geen van de vorige delen gelezen en ik had totaal niet het gevoel dat ik informatie miste. Zo wordt het hele idee achter Kinnections duidelijk uitgelegd, evenals de personages in het verhaal.

Dit deel begint met de proloog van zes jaar geleden, waar Isabella en William elkaar ontmoeten. Het begint gelijk goed: met seks. Ze leren elkaar kennen van een stapavond. Tijdens het lezen van de proloog wordt direct duidelijk wat de lezer van het boek kan verwachten: een luchtig verhaal met humor en steamyscènes. Hou je niet van steamy scènes? Geen enkel probleem. In dit boek wordt namelijk niet de nadruk gelegd op de seksscènes, maar juist meer op het verhaal zelf. Zo wordt niet alleen de verslaving en het proces om clean te worden besproken, maar ook wat het leven van een ex-verslaafde inhoudt. Isabella oogt namelijk als een humoristische en levenslustige vrouw, terwijl ze het verleden nog niet los kan laten. Hierdoor blijkt wel weer dat hoe gelukkig iemand ook lijkt, zij diep van binnen nog steeds niet lekker in haar vel hoeft te zitten. Dus als je de seksscènes niet ziet zitten, sla je die stukken gewoon over. Er blijft meer dan genoeg verhaal over om van te genieten.

Door de humor die in Op zoek naar een wonder aan bod komt, wordt het verhaal luchtiger gemaakt. Ga er niet van uit dat je krom ligt van het lachen, maar flink want gegniffel komt er gedurende het lezen van dit boek wel uit. Zo probeert Isabella zo veel mogelijk uit de buurt te blijven van William, omdat ze vindt dat zij hem niet verdient. William daarentegen bedenkt allerlei creatieve manieren om toch dichter bij Isabella te komen. Je zou Op zoek naar een wonder dus kunnen zien als een fijn boek om tussendoor te lezen. Alhoewel serieuze onderwerpen worden aangesneden (het verleden van Isabella), wordt het boek toch luchtig gehouden.

Op zoek naar een wonder is dus een zeer vermakelijk boek, dat je uit hebt voordat je het zelf in de gaten hebt. De schrijfstijl van Jennifer Probst is namelijk simplistisch, waardoor de lezer makkelijk begrijpt wat er gebeurt en hierdoor vlot door het verhaal komt. Daarnaast is het boek totaal niet dik, het telt nog geen 200 pagina's. Het boek zelf oogt vanaf de buitenkant dikker dan 200 pagina's en dat komt omdat er nog een extra boek is toegevoegd! Deel 2.5 van deze serie, Op zoek naar liefde, is toegevoegd na het verhaal van Isabella en MacKenzie. Deze novelle van ongeveer 100 pagina's kent twee andere hoofdpersonages: Riley en Dylan. Dit zijn twee klanten van Kinnections, en in deze novelle lees je hoe zo'n eerste date kan gaan verlopen. Het was erg leuk dat deze novelle is toegevoegd aan het boek, omdat de lezer op deze manier een concreet voorbeeld krijgt van een duo dat door Kinnections aan elkaar is gekoppeld.

Op zoek naar een wonder is een boek om echt van te genieten. Het leest snel en luchtig weg, alhoewel toch serieuze onderwerpen aan bod komen. Daarnaast bevat het ook personages om verliefd op te worden, dus laat het volgende deel maar komen!

Recensie: Op zoek naar een wonder - Jennifer Probst

Op zoek naar de ware 5 - Op zoek naar een wonder

1  2  3  4  5

De fans zullen weer smullen van dit nieuwe deel in de Op zoek naar de ware-serie, de romantische opvolger van de Getrouwd met een miljonair-serie, waarmee Jennifer Probst de wereld veroverde. Isabella MacKenzie heeft een mooie carrière als matchmaker bij Kinnections. Haar dramatische verleden heeft ze van zich af geschud, en ze is vast van plan zich nooit meer uit haar evenwicht te laten brengen. Maar William Devine, agent in het kleine pittoreske stadje waar ze woont, maakt onrustige gevoelens in haar los waarvan ze dacht dat ze die diep had begraven. William wil Isabella bezitten met elke vezel van zijn lichaam. Maar hij weet dat hij voorzichtig moet zijn; hij ziet de gekwetste ziel achter het masker van de power woman en is vastbesloten om haar te laten zien dat zijn liefde geen bedreiging is, maar juist het enige wat haar weer compleet kan maken.