Recensie: Onafscheidelijk en Onbereikbaar RECENSIE

Recensie: Onafscheidelijk en Onbereikbaar - Christina Lauren

Onafscheidelijk & Onbereikbaar is een bundel van twee novelles uit de sensationele Stouter-reeks. Onafscheidelijk volgt Chloe Mills en Bennett Ryan, een week voor hun bruiloft. Chloe zit met haar hoofd in de stress en heeft maar een ding nodig: seks. Bennet daarentegen heeft met zichzelf de afspraak gemaakt pas weer met Chloe het bed in te duiken totdat ze getrouwd zijn. Zal dat wel goed gaan? In Onbereikbaar zijn Sara Dillon en Max Stella net ouders geworden, en zij zijn sinds de geboorte van hun dochter er niet meer aan toe gekomen om tijd met z'n tweeën door te brengen. Dat willen ze wel weer heel graag, dus regelen zij diverse oppassen voor hun dochtertje. Zouden ze, ondanks de ongerustheid, toch nog fijne momenten samen beleven?

Onafscheidelijk & Onbereikbaar is een boek waarin twee novelles zijn gebundeld. Allereerst grote complimenten aan de uitgeverij om ervoor te kiezen de novelles uit te geven. Meestal blijven zulke korte verhalen (Onafscheidelijk telt 170 pagina's en Onbereikbaar iets meer dan 100) bestaan in e-book-vorm, maar worden deze niet op papier uitgegeven. Het is een erg goed idee om twee novelles te bundelen, aangezien het op deze manier qua dikte lijkt alsof het een 'gewoon' boek is. Aan de andere kant is het niet gek dat deze novelles in boekvorm zijn uitgegeven, aangezien ze wel degelijk van toegevoegde waarde zijn voor het verhaal. Alhoewel je niet veel nieuwe informatie te weten krijgt – deze nieuwe informatie wordt alleen verstrekt in de 'hoofddelen' van de serie – krijg je door middel van deze novelles toch meer een band met de personages uit het verhaal.

Zo lees je in Onafscheidelijk over de week voorafgaand aan de bruiloft van Chloe en Bennett. In deze novelle komt het heerlijke, koppige gedrag van Chloe weer naar boven. Ze doet er alles, maar dan ook alles, aan om Bennett het bed in te krijgen. Het gevolg hiervan zijn uiterst sensuele en humoristische situaties waarin Bennett zichzelf in de hand moet houden, letterlijk. Door deze uitingen van karaktereigenschappen van de hoofdpersonages krijgt de lezer een betere band met ze. Je wordt er door zo'n e-book weer aan herinnerd hoe heerlijk opdringerig Chloe ook alweer kan zijn, of hoe beschermend Sara is tegenover haar naasten. Deze stellen krijgen in de Stouter-serie namelijk maar één boek voor zichzelf. Zo bevat het ene stel de hoofdpersonages in het ene hoofddeel van deze serie, en weer een ander stel zijn de hoofdpersonages uit een ander hoofddeel. Alhoewel vrijwel alle personages terugkomen in elk deel, is het toch anders als je leest vanuit hun perspectief. In Onafscheidelijk wordt er geschreven vanuit het perspectief van Chloe en Bennett, en in Onbereikbaar wordt er geschreven vanuit Sara en Max. Het was dus erg leuk om de wereld nogmaals vanuit hun oogpunt te zien.

Waarom deze boeken ook een hele goede toevoeging zijn op de serie, is omdat ze actuele vrouwen-onderwerpen bevatten. Allereerst lees je dus over het leven van een stel, voorafgaand aan hun bruiloft. Voor degene onder ons die nog niet getrouwd zijn maar dit wel graag zouden willen, zullen zich bij het lezen van Onafscheidelijk continu afvragen of dergelijke situaties zich ook voor zouden doen tijdens hun eigen bruiloft. En de vrouwen met kleintjes onder ons zullen zich waarschijnlijk helemaal kunnen vinden in het leven van Sara. Christina Lauren hebben (Het zijn twee schrijfsters!) het er dus voor elkaar gekregen om interessante en herkenbare novelles op papier te zetten van twee geweldige stellen uit deze reeks. De schrijfstijl, die constant wordt gehanteerd in deze reeks, wordt ook toegepast op deze novelles. Er wordt gebruik gemaakt van makkelijke taal, situaties worden vlot beschreven en er komt ook nog eens humor in voor.

Onafscheidelijk & Onbereikbaar is dus een bundel van twee novelles die je zeker gelezen moet hebben als je fan bent van de Stouter-reeks. Je leert door deze twee novelles nog beter je favoriete personages uit de reeks kennen.

Stouter 6 - Onafscheidelijk & onbereikbaar

1  2  3  4  5

Chloe Mills en Bennett Ryan stappen in het huwelijksbootje en het geluk lacht het stel toe. Maar Chloe wordt gek van de pre-bruiloftstress en Bennett maakt een geen-seks-tot-de-huwelijksnacht-belofte, die de spanningen alleen maar versterkt. Redt het koppel het om elkaar niet in de haren te vliegen tot ze elkaar het ja-woord geven?
    Lees na Stouter - Onafscheidelijk door in Stouter - Onbereikbaar en ontdek hoe het met het onweerstaanbare koppel Sara Dillon en Max Stella gaat nu ze kersverse ouders zijn. Slagen zij erin de uitdagingen van het ouderschap te combineren met hun liefde voor elkaar?