Recensie: Hoe tem je een miljonair RECENSIE

Recensie: Hoe tem je een miljonair - Jessica Clare

Edie, van beroep kattentherapeut, maakt zich klaar voor de bruiloft van een van haar goede vriendinnen. Tijdens de voorbereiding maakt ze kennis met Magnus, maar ze moet niks van hem hebben. Magnus' broertje Levi valt als een blok voor het zusje van Edie, Bianca, maar door de handicap aan de knie van Edie wil Bianca altijd bij haar zus zijn om te helpen. Levi wil dat Magnus Edie bezig houdt, zodat Levi ongestoord tijd kan doorbrengen met Bianca. Dus zitten Magnus en Edie met elkaar opgescheept. Alhoewel ze in het begin niks van elkaar wilden, groeien ze steeds dichter naar elkaar toe.

Hoe tem je een miljonair is het tweede deel in de Miljonairs en bruidsmeisjes-serie. Hoewel dit boek het tweede deel is van de serie, kan hoef je niet het eerste deel gelezen te hebben. De boeken staan namelijk helemaal los van elkaar, zelfs de personages van het eerste deel komen niet terug in dit deel. Waarom deze boeken toch als serie worden gezien, is omdat ze wel hetzelfde thema bevatten: rijke miljonairs die samenkomen met bruidsmeisjes. Je hoeft niet bang te zijn dat door dit thema de verhalen veel op elkaar gaan lijken. Hoe tem je een miljonair lijkt – afgezien van het feit dat het mannelijk hoofdpersonage een miljonair is en het vrouwelijke een bruidsmeisje – totaal niet op het eerste deel van de serie. De personages en de verhalen achter de personages zijn totaal anders.

In dit deel leert de lezer Edie kennen, een kattentherapeut. Je vraagt je misschien af of dat echt een beroep is. Maar ja, dat is het! Edie wordt ingehuurd door mensen die niet goed weten hoe ze met hun katten om moeten gaan, of wat ze moeten doen wanneer het huisdier zich plotseling vreemd begint te gedragen. Op dat moment komt Edie in beeld, en heeft voor elk probleem wel een werkende oplossing. Edie is een fijn personage om over te lezen, juist omdat zij niet perfect is. Ze kan namelijk erg snauwerig doen tegen anderen, waaronder Magnus. Magnus daarentegen is de ontwikkelaar van zeer bekende games, dus hij is zo rijk als maar zijn kan. Je verwacht wellicht dat je hierdoor over een arrogant personage gaat lezen, maar dat is niet het geval. Het fijne aan Magnus is dat hoewel hij erg rijk is, hij toch gewoontjes is gebleven.

Tijdens het lezen moet je niet verwachten dat je onwijs erge cliffhangers voorgeschoteld krijgt. Het is een luchtig verhaal die je wegneemt uit de realiteit. Magnus is om bij weg te dromen, en je zult genieten van Edie. Hoe tem je een miljonair is een heerlijk boek om tussendoor te lezen. Vooral kattenliefhebbers zullen erg van dit boek kunnen genieten, omdat voor hen de beste tips in het verhaal verwerkt zijn. Daarentegen is het boek ook zeker weggelegd voor niet-kattenliefhebbers. Zelf ben ik namelijk geen kattenliefhebbers, en ik vond het totaal niet storend wanneer er katten-info aan te pas kwam. Het is dus zeker niet het geval dat je tijdens het lezen het gevoel krijgt overspoeld te worden met kattentips.

Waar je wel mee wordt overspoeld, zijn de steamy scènes. Dit boek valt, net als haar voorganger, onder het Stout-genre. Bij dit genre kan je ook zeker verwachten dat je de nodige seksscènes voorgeschoteld krijgt. Hoe tem je een miljonair is daar geen uitzondering op. Jessica Clare, de schrijfster van deze serie, weet deze seksscènes goed te beschrijven door elk klein detail mee te nemen zonder dat het langdradig wordt. Dat deed ze overigens heel het verhaal goed. Ze weet gevoelens en gedachten goed op papier te zetten, zonder dat de lezer het gevoel krijgt het boek weg te willen leggen. Door de simpele maar effectieve schrijfstijl weet Jessica Clare de lezer aan het boek en aan de personages te verbinden.

Hoe tem je een miljonair is een fijn tweede deel van de Miljonairs en bruidsmeisjes-serie. Het is een op zichzelf staand boek, dus je hoeft niet het eerste deel gelezen te hebben om aan dit fijne, romantische en stomende boek te kunnen beginnen. Laat het derde deel maar komen!

Miljonairs en bruidsmeisjes 2 - Hoe tem je een miljonair

1  2  3  4  5

Edie is een veeleisende kattentherapeut die het niet zo op mensen heeft. Magnus is een controlfreak die fortuin heeft gemaakt als game-ontwikkelaar. Als ze elkaar ontmoeten op het gemaskerde bal voor de verloving van hun vrienden Gretchen en Hunter, is de afkeer wederzijds. Helaas voor hen – en iedereen om hen heen – zitten ze door de voorbereidingen voor het huwelijk nog wel een tijdje met elkaar opgescheept.

Maar als Magnus' jongere broer valt voor Edies zus, smeekt hij zijn broer om hulp om haar voor zich te winnen. Als Magnus de kattige Edie kan bezighouden, heeft zijn broer tijd om haar zus te verleiden. Natuurlijk is Magnus totaal niet geïnteresseerd, maar Edie is… intrigerend. En koppig. En slim. En sexy. En misschien hebben ze toch meer met elkaar gemeen dan ze dachten…