Recensie: Beroemde Reizen RECENSIE

Recensie: Beroemde Reizen - Lonely Planet

‘Once the travel bug bites, there is no known antidote, and I know that I shall be happily infected until the end of my life.’ - Michael Palin

Beroemde Reizen van Lonely Planet beschrijft meer dan 70 beroemde en moderne reizen. Elke reis is voorzien van veel adembenemende professionele foto’s. De reizen zijn opgedeeld in verschillende categorieën waaronder reizen over land, per spoor en over de weg. Literaire reizen is ook een categorie. In deze categorie vallen reizen uit bekende verhalen, zoals In 80 Dagen De Wereld Rond en Homeros’ Odyssee.

Het boek is rijk aan bijzondere achtergrondverhalen over de cultuur en de omgeving. Het boek is ontzettend leuk om te geven als cadeau, maar het is ook zeker goed te gebruiken als inspiratie voor eigen reizen. Het boek is niet echt een reisgids. Het bevat geen informatie over hotels of andere accommodaties en bereikbaarheid. Maar het geeft wel praktische informatie en handige tips om de beschreven reis zelf te kunnen maken.

Het enige nadeel van Beroemde Reizen van Lonely Planet is dat de reizen niet erg realistisch zijn. Het zijn lange reizen die niet binnen een kort tijdsbestek gemaakt kunnen worden. Een voorbeeld hiervan is De Hippie-Trail. Dit is de reis waardoor de grondleggers van Lonely Planet (Tony en Maureen Wheeler) hun hart verloren aan reizen. Het is een route over land door Azië, waar jonge reizigers in de jaren ’70 op zoek gingen naar drugs, seks, goeroes en avontuur.

Een andere categorie in het boek is wandelingen en pelgrimstochten en ontdekkingsreizigers en veroveraars. Bij het Incapad naar de Machu Picchu wordt aangegeven hoe lang de reis is qua tijdsduur en afstand en in welke periode deze reis het best gemaakt kan worden. Er staat een apart vak met dingen die je niet mag missen als reiziger, bijvoorbeeld door een rotsachtig stuk nevelwoud kronkelen naar Intipunku (Zonnenpoort), waar je de Machu Picchu bij zonsopkomst kunt zien. Elke reis heeft zijn eigen hoofdstuk met een kaartje waarop de reis is uitgestippeld, dit maakt het boek heel overzichtelijk.  Als de lezer informatie na wil zoeken, is dat makkelijk en snel te doen.

Beroemde Reizen is een prachtig boek voor de echte globetrotters én voor de thuisblijvers die zich in een andere wereld willen wanen door de mooie foto’s. Het boek is meer dan 310 bladzijden pure reisinspiratie. Pak de koffers maar alvast in!

​Recensie: Beroemde Reizen - Lonely Planet

Lonely Planet Beroemde reizen

Lonely Planet

4 juli 2017

ISBN 9789021565880
    Uitgever Kosmos
    311 pagina's

Kosmos

Reizen

1  2  3  4  5

Lonely Planet Beroemde reizen neemt je mee langs de meest spectaculaire reizen ter wereld. Van Route 66 en de Tour de France, tot de zijderoute en de Oriënt-Express. Met prachtige foto's, heldere informatie en de kwaliteit van Lonely Planet.