Recensie: Handlettering FEEST doe je zo! RECENSIE

Recensie: Handlettering FEEST doe je zo! - Karin Luttenberg

Handlettering FEEST doe je zo! van Karin Luttenberg is een interactief doeboek, waarin zij veel verschillende toepassingen van handlettering laat zien, specifiek voor feestjes. Hierbij moet je denken aan verschillende feestdagen: handige tips voor verschillende traktaties, maar ook leuke cadeautjes voor bijvoorbeeld Pasen of moederdag.

Het boek begint met een paar basic tips over handlettering: wat voor materialen je nodig hebt en waar je aan moet denken. Handlettering is natuurlijk het tekenen van mooie letters in allerlei vormen, maten en stijlen. Dit boek is niet heel diepgaand en is ook niet bedoeld om de kunst van handlettering te leren, maar gaat over specifieke toepassingen. Na de praktische tips volgen een aantal voorbeelden van alfabetten om toch nog even te oefenen, maar dit is niet genoeg om echt de kunst van de handlettering onder de knie te krijgen. Hierin staan wel de basistechnieken uitgelegd: een alfabet met schreef en schreefloos. Als je meer lettertypes wil leren, wordt er verwezen naar een ander boek: Handlettering ABC doe je zo! Hierin staat het dan ook vast beter uitgelegd.

Er staan een aantal leuke en vooral ook bijzondere creaties in. Zo worden er babyschoentjes gemaakt, maar worden er ook etiketten versierd voor de wijnflessen voor kerstmis. Sint-Maarten, Halloween en koningsdag: je kunt het zo gek niet bedenken, of het staat in dit boek. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe je de feestelijke voorwerpen zelf kunt maken. De uitleg is duidelijk: iedereen kan de leuke presentjes zo zelf maken.

Hoe leuk de cadeautjes ook zijn - erg origineel is het boek niet. Handlettering was en is een echte hype en is ook zeker leuk om te doen. Toch is dit Recensie: Handlettering FEEST doe je zo!  niet erg vernieuwend, het toont slechts een aantal toepassingen van de kunst die je beter met andere boeken kunt leren. Het leuke ook van handlettering is dat je je eigen dingen kunt bedenken en je eigen inspiratie kunt volgen. Het boek levert je wel weer eigen ideeën op, dus als naslagwerk is het goed te gebruiken, maar als je handlettering echt wilt leren, zou je beter een ander boek kunnen kiezen.

Handlettering: feest, doe je zo! is een leuk boek met veel leuke ideeën voor cadeautjes tijdens de feestdagen en verjaardagen. Echt handletteren leren doe je er niet mee, maar het is een handig boek om inspiratie op te doen. Als je niet weet wat je wilt maken, is het ook leuk om toch iets te kunnen doen. Daarnaast is het zeker ook leuk om alle presentjes te bekijken.

Handlettering feest doe je zo!

1  2  3  4  5

In dit gloednieuwe handletteringboek laat Karin Luttenberg je voor elk feest en iedere feestdag inspirerende toepassingen van handlettering zien. Van menukaarten en wijnflessen voor op de eettafel tijdens Kerstmis tot babyschoentjes bij een geboorte en van ballonnen voor een verjaardag tot paaseieren. Elk feest krijgt zo een creatief extraatje!