Recensie: Victoria seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Victoria, seizoen 2

In seizoen 2 van Victoria probeert Victoria de balans te vinden tussen haar rollen als koningin van Engeland, moeder en echtgenote. Daarnaast moet ze nog steeds opboksen tegen de vooroordelen die er bestaan over de capaciteiten van een jonge vrouw om een land te besturen.

In dit seizoen lijkt de serie als het ware volwassen te zijn geworden samen met een deel van zijn personages. Waar zeker in het begin van seizoen 1 het verhaal nog niet helemaal leek te lopen, is daar nu geen sprake meer van. De wisseling van de seizoenen gaat vrijwel naadloos wat erg prettig kijkt. Wel is het daardoor belangrijk om seizoen 1 te hebben gezien alvorens seizoen 2 te kijken. Ook de lastige situaties waar Victoria mee te maken krijgt zijn volwassener geworden en meer gericht op haar prestaties als koningin. Tegelijkertijd is er nog steeds aandacht voor het menselijke aspect van Victoria en natuurlijk de romantiek. Deze combinatie maakt dat de serie blijft boeien en zelfs licht verslavend te noemen is.

Een mooie afwisseling in het verhaal van Victoria zijn de verhaallijnen van de andere personages zoals mrs. Skerrett, haar hoofdkamenierster of van Ernest, de broer van prins Albert. Dit geeft de serie extra diepte en variatie. Het is gemakkelijk in en mee te leven met vrijwel alle personages. Er gebeurd genoeg in de serie om de kijker te blijven boeien maar anderzijds blijft het wel op een acceptabel niveau waardoor de serie ook ontspanning biedt. Eén van de spannendste momenten is bijvoorbeeld het oversteken van een riviertje te paard door Victoria en Albert. Ook is het fijn dat er verhaallijnen van verschillende lengtes zijn. Zo is er afwisseling maar tegelijkertijd ook binding met de serie.

Nog een positief punt aan deze serie is de prachtige omgeving waarin er gefilmd is. Niet alleen het Buckingham Palace maar zeker ook de prachtige tuinen die hierbij horen. Ook wordt er in dit seizoen meer gereisd zodat er ook wat meer afwisseling is in de settings. Vooral de Schotse Hooglanden spreken erg tot de verbeelding en maken dat je meteen een reis naar Schotland wilt boeken. Daarnaast zijn ook de kostuums een lust voor het oog. Die zijn wat deze recensent betreft zeker een pluspunt van een serie die zich afspeelt in de negentiende eeuw.

De cast van Victoria is dit seizoen erg goed op elkaar ingespeeld en dat werpt zeker zijn vruchten af. Zo is de liefde tussen Victoria en Albert bijna voelbaar. Jenna Coleman schittert wederom als koningin Victoria net als Tom Hughes als prins Albert. Een van de favoriete personages van deze recensent is prins Ernest die gespeeld wordt door David Oakes. Hij weet het charmante en tegelijkertijd tragische van het leven van Ernest erg goed neer te zetten. Het is prettig dat er weinig wisselingen in de cast zijn ten opzichte van seizoen 1. Dit zorgt voor continuïteit in het verhaal.

Een leuk extraatje is dat de laatste aflevering een kerstspecial is wat voor een beetje extra magie zorgt. Alles bij elkaar is seizoen 2 van Victoria een zeer geslaagd vervolg op seizoen 1. Fans van seizoen 1 zullen dan ook niet teleurgesteld worden. Inmiddels is bekend dat er een seizoen 3 gemaakt gaat worden en dat er in totaal waarschijnlijk 6 seizoenen gemaakt zullen worden.  Hier zullen de fans, inclusief deze recensent, erg blij mee zijn. Voor alle liefhebbers van het Britse koningshuis en kostuumdrama's is Victoria een must-see.

Recensie: Victoria, seizoen 2

Victoria - Seizoen 2

1  2  3  4  5

Koningin Victoria is nog geen zes weken bevallen van haar dochter als ze weer wil regeren over haar land. De jonge koningin zal hierbij de balans moeten vinden tussen het grootbrengen van haar kind en het heersen over de machtigste natie op aarde. Dit blijkt geen makkelijke taak. Het koninkrijk is onder haar gezag getuige van schandalen aan het hof, de Ierse hongersnood en een constitutionele crisis, en dat terwijl Europa aan de vooravond van de industriële revolutie staat. Met Prins Albert aan haar zijde zal ze alle uitdagingen publiekelijk moeten trotseren, maar ook tussen Victoria en Albert is een onvermijdelijke machtsstrijd gaande.