Recensie: Emma Make My Dream Work RECENSIE

Recensie: Emma Make My Dream Work - Emma Gelaude

Toen ik het boek Emma Make My Dream Work uit de doos haalde had ik gelijk al de gedachte ‘Nee he niet weer zo iemand die zijn levensverhaal zo graag wil vertellen.’ En ja, deels was deze gedachte terecht, maar deels ook niet.

Laten we beginnen bij de vormgeving. Emma, Make My Dream Work is ingedeeld op jaartallen. Elk jaar staat voor een jaar van het bedrijf van Emma Gelaude. Aan het begin is van dat jaar dan ook een klein overzichtje gegeven. Het viel me echter al snel op dat niet alles in dat overzichtje ook daadwerkelijk besproken wordt. Het boek zelf is gevuld met heel, heel, heel veel foto’s. Dit is dan ook niet echt in verhouding met de hoeveelheid tekst die het boek bevat. De foto’s voegen ook niet altijd iets toe en zijn soms een beetje ongelukkig gekozen.

Voor de broodtekst is een standaard lettertype gebruikt en is dan ook makkelijk te lezen. Het lettertype voor de quotes en tips is hetzelfde als dat Emma Gelaude gebruikt om haar site. Het is erg leuk dat dit doorgevoerd is, maar het is niet een van de leesbaarste lettertype. Je moet op deze stukjes dan ook goed concentreren voordat je weet wat er staat. Jammer!

Wat ik dan wel echt heel goed vind zijn de stukjes met tips over het opstarten van je bedrijf, maar ook bijvoorbeeld spreken in het openbaar die erin verwerkt zijn. Dit zorgt ervoor dat het boek voor iedereen die erover denkt een eigen bedrijfje op te starten een uitkomst kan zijn. De vele tips zijn een pluspunt net zoals de ervaringen die Emma Gelaude zelf heeft gehad waar ze de lezer voor wil waarschuwen. Wel mis ik nog een stukje in het boek over het aantrekken van klanten. Er wordt veel aandacht besteed aan het idee voor je bedrijf, maar niet hoe je vervolgens je bedrijf ook echt winstgevend kan maken.

Als je erover denkt om een eigen bedrijfje of een blog te beginnen is dit boek een aanrader. Essentiele dingen als een businessplan worden erin besproken. Er zijn echter ook een aantal minpunten. Door het onduidelijke lettertype voor quotes laat je die al snel links liggen en mist er een soort stappenplan over het binnenhalen van klanten als je nog maar net begonnen met.

Emma Make my dream work

1  2  3  4  5

In Make My Dream Work vertelt Emma Gelaude over haar eigenzinnige parcours en welke inzichten op het vlak van ondernemen, bloggen en mode haar vleugels hebben gegeven. Ook welke (harde) lessen ze geleerd heeft. Want op social worden vaak de highlights belicht, maar het échte verhaal blijft onder de zeespiegel.

Haar vele ervaringen deelt Emma nu ter inspiratie, motivatie en empowerment met al wie gepassioneerd onderneemt of wil ondernemen. Voor wie projecten succesvol wil afronden en een eigen professionele weg wil uitstippelen. In mode of om het even welke andere sector.