Recensie: Alleen voor nu RECENSIE

Recensie: Alleen voor nu - Abbi Glines

Amanda, het zusje van Marcus Hardy, is al jaren tot over haar oren verliefd op badboy Preston. Preston is op zijn zachts gezegd geen goede jongen. Dit is niet voor niks: zijn moeder is verslaafd aan alcohol en drugs, en hij is de enige volwassene die goed voor zijn broertjes en zusjes kan zorgen. Hij vlucht hiervan weg door het ongeveer elke dag met een ander meisje te doen. Hij staat dus bekend om de player van de stad, maar niemand weet welk verdriet er in hem schuilt. Wanneer Amanda eindelijk dicht in de buurt komt van Preston, loopt dit niet goed af. Maanden praten ze niet tegen elkaar en doet Preston alsof Amanda niet bestaat, maar toch blijft ze hem willen. Zouden ze toch samen eindigen, ondanks er niemand achter hun relatie zal staan?

Alleen voor nu is het vierde deel in de verslavende Sea Breeze-serie van Abbi Glines. In dit deel worden Amanda en Preston op de voet gevolgd. We kennen deze personages al uit de voorgaande delen van de serie, maar er is nog nooit diep op hen ingegaan. Amanda leerden we kennen als het jonge zusje van Marcus. Marcus is al vanaf het eerste deel van deze serie in beeld, toen hij nog verliefd was op Sadie. Preston daarentegen is een van de beste vrienden van Marcus. Je kan het al raden: je beste vriend (die ook nog de grootste player van de stad is) en je zusje samen is totaal geen goede match. Marcus weet echter niet veel af van de thuissituatie van Preston, dus hij denkt dat Preston zo'n player is omdat hij gewoon zo is. Niet omdat het eigenlijk allemaal afleiding is voor de werkelijke wereld. Er is niemand die weet dat Preston meer is dan dat, totdat Amanda in beeld komt.

Amanda doet zich op het eerste ogenblik voor als een naïef en oppervlakkig meisje. Al jaren verliefd zijn op de beste vriend van je broer, die ook nog eens een foute jongen is, is niet de verstandigste keuze die een jonge vrouw kan maken. Over het algemeen vond ik dat er in dit deel weinig nadruk werd gelegd op de karakterontwikkeling en het verleden van Amanda. Er wordt veel aandacht besteed aan de onwijs knappe Preston. Doordat er niet diep op Amanda wordt ingegaan, behalve dat ze haar hele leven al verliefd is op Preston, is dit boek toch wat minder dan de voorgaande delen. Maar alsnog verdient Alleen voor nu 4 hele dikke sterren! Al bij het openslaan van dit boek wordt je meegenomen in de wereld van de boeken van Abbi Glines. Alleen voor nu begint namelijk met een stomend epiloog over Amanda en Preston. Al vanaf de eerste zin van dit boek weet je als lezer dat deze onmogelijke combinatie van twee geliefden alleen maar foute boel kan betekenen. Daarom zal je na het lezen van het epiloog het boek niet meer weg kunnen leggen.

Het verhaal dat daarna volgt is een verhaal vol drama, romantiek en stomende scènes. Wat altijd een pluspunt is in de boeken van Abbi Glines, is dat er het dieper gaat dan liefde tussen twee personen. In Alleen voor nu gaat Abbi Glines de diepte in door de thuissituatie van Preston. Door zijn slechte persoonlijke situatie krijg je als lezer niet alleen maar een verliefd gevoel gedurende het lezen van dit boek. Je krijgt ook het gevoel van medelijden, en het liefst wil je niks anders dan Preston heel hard te hulp staan. Door deze affiniteit naar Preston toe, ga je hem alleen maar nog leuker vinden. Abbi Glines heeft het dus weer voor elkaar gekregen om een fantastisch mannelijk personage te creëren, waar iedere jonge vrouwelijke lezer verliefd op zal worden. Het verhaal van Amanda en Preston is kortgezegd geen bijzonder verhaal. Het verhaal zelf is voorspelbaar, wat nog een reden is waarom dit boek iets minder is dan voorheen.

Alleen voor nu is een fijn deel in deze serie, waarbij we Amanda en vooral Preston beter leren kennen. Er zijn nog veel meer delen in deze serie, en ik hoop dat deze snel worden vertaald!

Recensie: Alleen voor nu - Abbi Glines

Sea Breeze - Alleen voor nu

1  2  3  4  5

Preston is geen goede jongen. Maar ondanks dat is Amanda al een eeuwigheid verliefd op hem. Als ze eindelijk de moed heeft verzameld hem te versieren, loopt dat niet goed af. En toch blijft ze naar hem verlangen. Vooral nu het erop lijkt dat hij ook interesse in haar heeft.

Niemand wil dat ze samen zijn. Amanda's broer Marcus niet, en Prestons vrienden al helemaal niet. Daarvoor kennen ze Prestons slechte kant veel te goed. Zelfs Preston beseft dat hij niet goed genoeg voor haar is.