Recensie: Royal Passion RECENSIE

Recensie: Royal Passion – Geneva Lee

Clara Bishop heeft geen man nodig in haar leven. Ze woont samen met een vriendin en heeft net haar studie afgerond aan de universiteit van Oxford. Op haar afstudeerfeest, waarbij zij en haar medestudenten hun afstuderen vieren,  ontmoet ze een vreemdeling die afgezonderd van de rest geniet van het feest. De vonk slaat heel snel tussen hen over, maar daarna scheiden hun wegen weer. Clara heeft geen idee wie deze man is, tot ze de volgende ochtend wakker wordt, mensen voor haar huis ziet staan en haar gezicht in de landelijke krant ziet staan: de mysterieuze man was niet zomaar een man, maar de kroonprins van Engeland, prins Alexander van Cambridge.

Geneva Lee is voornamelijk bekend geworden van deze reeks, de Royal-serie, waarvan meer dan een miljoen exemplaren wereldwijd zijn verkocht. Ook haar Good Girls Don’t-serie en haar Gilt-serie doen het in het buitenland erg goed. Haar boeken worden omschreven als ‘licht erotisch’ en ze schrijft voornamelijk over machtige en sexy mannen in de hoofdrol.

Royal Passion begint met een luxe sfeer. We zijn op het afstudeerfeest van Clara en haar medestudenten en daar ontmoeten we onder andere de mysterieuze man waarmee Clara een hele goede klik blijkt te hebben. Dit zet meteen de toon voor de rest van het boek, al houdt het mysterieuze van deze man niet heel lang stand. Al vrij snel weten we wie hij is, waarom hij daar was en wat zijn achtergrond is (of wat men over hem zegt). Zoals te voorspellen laat Clara zich niet door dit alles afschrikken, maar houdt hij zelf de boot een beetje af. Hij doet niet aan liefde, zoals hij zelf zegt. Hmm, waar hebben we dit eerder gehoord? Een rijke, machtige man die niet aan liefde doet, omdat er iets is gebeurd met hem in zijn verleden. Als het belletje nog niet was gaan rinkelen: Fifty Shades Of Grey. Dit hoorden we eerder in onder andere Fifty Shades Of Grey.

En dat zijn niet de enige voorbeelden waarin dit verhaal lijkt op de boeken van E.L. James. Heel veel elementen, zowel uit de personages als uit het plot, komen overeen tussen de twee boeken. De vraag is of dit een probleem is. Dat ligt waarschijnlijk per persoon verschillend. Persoonlijk vond ik het niet fijn, omdat ik liever iets lees wat een beetje afwijkt van een ander verhaal, maar ik kan me voorstellen dat fans van Fifty Shades juist iets zoeken wat er op lijkt. Dan is Royal Passion een heel goed boek om te lezen, het zal zeker niet teleurstellen. Er zitten zelfs hints in het boek naar wat ruigere momenten tussen Clara en Alexander, dus in de vervolgdelen denk ik dat het nog wel gaat opschroeven.

Al met al is Royal Passion een prima boek om te lezen. Het is zeker geen lichte erotiek, zoals eerder beschreven over de boeken van Geneva Lee, maar veel en gedetailleerde expliciete scènes. Het plot heeft niet veer origineels en is voorspelbaar, maar dat maakt ook dat het fijn wegleest en dat het niet te veel en te lang blijft hangen. De prins is natuurlijk een heerlijke badboy waar vrijwel iedere lezer voor zal vallen, maar Clara mag er ook zijn. Ze is wat pittiger dan de meeste dames in dit genre en dat maakt het verhaal leuker. Als je je er op instelt dat het misschien niet veel nieuws brengt, is Royal Passion een lekker zomers boekje.

Recensie: Royal Passion – Geneva Lee

Royals 1 - Royal Passion

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Een blik, een kus en niets is meer hetzelfde. Op haar afstudeerfeestje ontmoet Clara Bishop een knappe vreemdeling. Zonder waarschuwing trekt hij haar naar zich toe en kust haar gepassioneerd, waarna hij weer verdwijnt. Clara heeft geen idee wie de man is – totdat een foto van hen beiden in de krant verschijnt: het is prins Alexander van Cambridge, kroonprins van Engeland, een bad boy met koninklijk bloed…