Recensie: Dilemma van de liefde RECENSIE

Recensie: Dilemma van de liefde – Stephanie Laurens

Lady Mary Cynster is op zoek naar haar ware held met wie ze de rest van haar leven kan delen. Ze wordt hierbij geholpen door een ketting die al velen van haar zussen en nichten geholpen heeft. En als ze deze liefde dan eindelijk gevonden heeft lijkt deze haar, en vooral hem, niet gegund. Dit zorgt voor een zeer uitdagende start van hun liefde.

Dilemma van de liefde is een weinig verrassend doch zeer vermakelijk verhaal. Precies wat de lezer van dit genre verwacht. Het zou namelijk een zeer grote teleurstelling zijn als de twee voor elkaar voorbestemde hoofdpersonen niet uiteindelijk lang en gelukkig samen zouden leven. En ook al weet je als lezer vanaf de eerste bladzijde dat dit de uitkomst gaat zijn is het verhaal toch interessant en wil je steeds weten hoe het verder gaat. Stephanie Laurens heeft wat dat betreft een goed verhaal neergezet dat je blijft boeien. Wel zijn er wat gedeeltes in het verhaal die wat aan de langdradige kant zijn terwijl andere stukken weer te snel lijken te gaan. Zo worden er vrij veel pagina’s besteed aan de feesten die Mary in het begin bezoekt en hoe ze daar haar ware held vindt, net als aan de ‘liefdesscenes’ tussen haar en haar held. Wat in het begin ook wat misleidend is, is de samenvatting op de achterkant van het boek. Hierdoor wordt de suggestie gewekt dat het verhaal alleen gaat over het vinden van de ware door Mary. In het begin kun je je bijna niet voorstellen dat deze zoektocht een heel boek lang interessant zal blijven. Maar gelukkig is dit niet het geval en zijn er genoeg spannende gebeurtenissen na het vinden van Mary’s ware held.

De setting, Londen en het Engelse platteland in 1837, van Dilemma van de liefde spreekt ook zeer tot de verbeelding. Stephanie Laurens heeft dit ook zeer mooi en beeldend omschreven. Je ziet de prachtige uitgedoste dames en heren bijna voor je op de feesten die Mary bezoekt. Maar ook de huizen, zowel in Londen als op het platteland, dragen bij aan de sfeer van het verhaal.

Stephanie Laurens heeft een erg prettige, makkelijk leesbare schrijfstijl. Hierdoor ben je sneller door Dilemma van de liefde heen dan je zou verwachten van 478 pagina’s. Deze prettige schrijfstijl draagt ook bij aan de ontspanning die het lezen van dit boek geeft. En daarmee krijg je als lezer precies wat je wilt en verwacht bij een historische roman, ontspanning en even vertoeven in een andere wereld. Deze andere wereld is ook wat Stephanie Laurens zocht toen ze begon met het schrijven van romans. Ze werkte namelijk als wetenschappelijk onderzoekster en begon met schrijven om te ontsnappen aan de wereld van feiten en cijfers die dat werk met zich meebracht.

Dilemma van de liefde is een romantisch en prettig leesbaar boek wat erg gewaardeerd zal worden door liefhebbers van historische romans.

Dilemma van de liefde

1  2  3  4  5

Eindelijk is het moment aangebroken waar Lady Mary Cynster jarenlang op heeft gewacht. Nu haar zus Henrietta zich verloofd heeft, is het háár beurt om de liefde van haar leven te vinden. Ze weet precies wie ze wil - en dat is zeker niet de wilde, ontembare en verleidelijke markies van Raventhorne, Ryder Cavanaugh.

Ryder zelf denkt daar heel anders over. Nog nooit heeft hij een vrouw ontmoet die zich niet voor zijn voeten wierp - of in zijn bed... tot hij Lady Mary Cynster ontmoet. Maar Ryder wil zijn leven veranderen en kan
    dat alleen met Mary aan zijn zijde. Nu is de uitdaging aan hem om Mary daarvan te overtuigen en haar hart te veroveren...