Recensie: On fleek RECENSIE

Recensie: On fleek – Ellen Snijder

Ellen Snijder is dé mode goeroe van Nederland en jullie zullen haar misschien kennen van haar blog ‘Fashionchick’, dat van een afstudeerproject uitgroeide tot een van de grootste fashionplatforms van Nederland. In het boek On Fleek brengt zij al haar tips, outfits en expertise bij elkaar in een style-guide speciaal voor al haar fans.

On Fleek is opgedeeld in verschillende hoofdstukken, of onderwerpen, zoals Lazy Sunday, Workworkwork en City Girls. Zo is het boek niet alleen geschikt voor alleen de meiden die zich hoofdzakelijk met fashion bezighouden, maar voor iedereen en voor op elk moment. Het boek biedt tips en inspiratie voor alle momenten in het leven en houdt rekening met de verschillen in de portemonnee van de lezers. De belangrijkste tips en tricks kunnen door iedereen worden opgevolgd, en daar is absoluut geen miljoenen budget voor nodig. Naast tips over fashion, komen ook schoenen, haar en make-up aan bod. Naast de nodige fashiontips kan dit boek je dus nog veel meer bieden, en dat is een fijne verassing voor iedereen die het open slaat.

Het boek zelf ziet er ontzettend mooi uit met een harde kaft en een schone maar stijlvolle omslag. Als je er met een eerste blik doorheen bladert springen vooral de prachtige foto’s er direct uit, en dit maakt je meteen enthousiast om verder te lezen. Door de hoeveelheid aan foto’s, quotes en snelle tips zou je het boek makkelijk kunnen wegleggen om later weer op te pakken, zelfs als je het al een keer helemaal gelezen/bekeken hebt. De prachtige foto’s van de verschillende OOTD (outfit’s of the day) werken inspirerend, en je zou meteen niets liever willen dan naar de winkel rennen om net zo’n gave en gedurfde look voor jezelf te creëren.

Hierdoor zal het je ook direct opvallen dat het boek voor een groot deel uit foto’s bestaat, en dat er op het eerste gezicht weinig tekst te zien is. Toch staat er een hoop informatie in het boek, die zeker de moeite waard is om te lezen.

Verspreid door het boek staan meerdere interviews met andere (bekende) Nederlandse fashionchicks die we kunnen kennen van YouTube, blogs of Instagram. Ook zij delen hun tips en verhalen met ons waardoor het boek veel meer weergeeft dan enkel Ellen Snijder’s kijk op fashion.  Je zou immers kunnen denken dat je voor mooie looks, nuttige weetjes en tips ook op de fashionblog van FashionChick zou kunnen kijken. Maar door andere vrouwen er bij te betrekken speelt Ellen Snijder in op de verschillende vragen en behoeftes van haar fans en lezers, en dat geeft het boek een enorme toegevoegde waarde. Bovendien is het ontzettend leuk om alle verhalen en ideeën naast elkaar te kunnen bekijken en vergelijken, om zo je eigen stijl te kunnen ontdekken.

In een speciaal hoofdstuk richt Ellen zich op haar succes als modeblogger en business woman. Zo geeft ze allerlei tips over het opbouwen, en onderhouden, van een groot platform, en het bijhouden van een succesvol Instagram account. Ze spreekt de toekomstige girlbosses aan en weet op meerdere vlakken te inspireren en hulp te bieden. Ze deelt dus niet alleen haar kennis van de fashionindustrie met ons, maar spoort anderen ook aan om zichzelf uit te dagen op zakelijk gebied.

On Fleek is een must have voor alle opkomende fashionchicks, bloggers en vloggers, of gewoon voor iedereen die zich wil laten inspireren en zich wil onderdompelen in de wereld van Fashion. Een heerlijk boek om af en toe op te pakken, doorheen te bladeren en te blijven ontdekken.

Recensie: On Fleek – Ellen Snijder

On Fleek -De styleguide van Fashionchick

1  2  3  4  5

ON FLEEK is de styleguide van Fashionchick en helpt je gemakkelijk de perfecte look te vinden. Met meer dan 50 signature looks van modebloggers, streetstyle-inspiratie, de mooiste #ootd's en beauty-tips & -tricks is deze guide het antwoord op alle modevragen en is het een ultieme inspiratiebron. ON FLEEK is dé stijlgids voor Instagram-addicts en modelovers en biedt een exclusief kijkje in de wereld van Fashionchick en alle bloggers die ons dagelijks inspireren.