Recensie: Nevermoor RECENSIE

Recensie: Nevermoor - Jessica Townsend

Morrigan Crow is een meisje van 10 die weet dat ze gaat sterven op middernacht als ze 11 wordt. Morrigan is namelijk vervloekt. Volgens iedereen om haar heen is zij de redenen dat er van alles mis gaat in hun omgeving. Van een regenbui die haar schuld is tot iemand die een wedstrijd verliest omdat Morrigan diegene succes wenste.

De vloek is ontstaan omdat Morrigan is geboren op een vervloekte dag en ze zal daarom ook zo jong sterven.

Maar op de avond van haar aangekondigde dood wordt ze gered door Jupiter Noord en die haar vervolgens meeneemt naar Nevermoor. Waar Morrigan mag blijven als ze zich kan aansluiten bij het Wondergenootschap. Ze moet hiervoor alleen wel verschillende testen afleggen die alleen bijzondere kinderen kunnen voltooien. Het probleem is alleen Morrigan denkt niet dat ze zo bijzonder is…

Nevermoor is een nieuwe kinderboeken serie die in Amerika al met veel lof is ontvangen. Vergelijkingen als Harry Potter zijn al gemaakt. En ook ik ben helemaal fan geworden! Ik heb dit boek in een record tempo uitgelezen want ik kon het bijna niet wegleggen!

Nevermoor is deel 1 in een nieuwe kinderboeken fantasy serie. En het is een boek dat je zo zal uitlezen. Of je nu Morrigans leeftijd hebt of al volwassen bent dit boek is geschikt voor een wijde doelgroep. Door het vloeiend geschreven verhaal kan je makkelijk je aandacht erbij houden. En door de goede beschrijvingen volg je het verhaal gemakkelijk. Het boek is in een simpelere manier geschreven omdat het een kinderboek is maar dit is niet storend als je dit boek leest als je ouder bent. Het blijft de aandacht vast houden door het ontzettend leuke verhaal.

Het verhaal blijft dus constant onderhoudend en hierdoor is het een boek dat je in één ruk kan uitlezen. Nevermoor is een vertaald boek maar zo ver ik het kan zeggen is de vertaling goed gelukt.

Jessica Townsend, de schrijfster van Nevermoor, heeft een goede schrijfstijl. Niet te kinderachtig of te lastig. De karakters worden duidelijk beschreven en je ziet ze echt tot leven komen in je eigen fantasie. In het hotel waar Morrigan verblijft zijn dan ook veel leuke en kleurrijke personages te vinden. Het verhaal wordt op geen enkel moment saai en blijft vloeiend doorlopen. En als je bij het einde bent beland kan je echt niet wachten tot deel 2! Ik ga zeker als één van de eerste in de rij staan voor boek twee.

Recensie: Nevermoor - Jessica Townsend

Nevermoor 1 - Morrigan Crow en het Wondergenootschap

1  2  3  4  5

Morrigan Crow is vervloekt. Ze is geboren op Avondstond, de onfortuinlijkste dag om geboren te worden. Niet alleen wordt ze beschuldigd van allerlei rampen, ze is ook gedoemd om te sterven in de nacht van haar elfde verjaardag.
    Maar het loopt allemaal anders…

Vlak voor haar elfde verjaardag wordt ze ontvoerd door Jupiter North, die haar meeneemt naar de magische stad Nevermoor. Daar moet Morrigan strijden voor een plek in het Wondergenootschap. Haar concurrenten zijn honderden andere kinderen die allemaal een bijzonder talent hebben. Morrigan, die nergens in uitblinkt, zal een manier moeten vinden om alle proeven te doorstaan. En dan ontdekt ze ook wat Jupiter al die tijd voor haar verborgen heeft gehouden…