Recensie: Op de vlucht RECENSIE

Recensie: Op de vlucht – Rachel Gibson

In het boek Op de vlucht doet Lexie mee aan het bekende tv-programma Gettin’ Hitched, waarin tien vrouwen strijden om de hand van een man (Pete). De winnares krijgt de hoofdprijs: een droomhuwelijk met Pete. De competitieve Lexie wint de wedstrijd en staat in een prachtige trouwjurk klaar om in het huwelijksbootje te stappen. Ze raakt op dat moment echter in paniek – eigenlijk houdt ze helemaal niet van Pete – en besluit hem aan het altaar te laten staan en te vluchten met het privévliegtuig van een vriend. In dat vliegtuig ontmoet ze de knappe Sean Knox, een bekende speler bij de hockeyclub waar haar vader coach is. Het duurt niet lang voor de vonk overslaat, maar dat heeft catastrofale gevolgen….

Rachel Gibson weet je al aan het begin van Op de vlucht helemaal in te pakken en mee te nemen in haar verhaal. Door een vlotte schrijfstijl, een verrassend perspectief en originele gebeurtenissen houdt de schrijfster je aandacht ook voor de rest van  het boek vast. Lexie en Sean komen afwisselend aan het woord, waardoor je de gedachten en gevoelens van hen allebei te weten komt. Dat is leuk en zorgt voor extra spanning! Zo kom je bijvoorbeeld soms iets te weten over Sean wat Lexie nog niet weet, waardoor je vol spanning kan lezen wat dat gaat geven. Hoewel Rachel Gibson leuke personages heef gecreëerd, worden de personages niet erg diepgaand uitgewerkt. Je komt heel wat over ze te weten, genoeg om dit boek goed te kunnen volgen, maar psychologische diepgang is er niet echt te vinden in het boek. Dat stoort echter niet, dit is een boek om helemaal bij te ontspannen!

De twee hoofdpersonages zien elkaar voor het eerst op een onverwachte plek (in een klein vliegtuigje). Vanaf dan bouwt de spanning tussen Lexie en Sean alleen maar op. Enerzijds komen ze in de problemen terecht. Die problemen worden vooral veroorzaakt door de pers die al het nieuws over de gevluchte Gettin’ Hitched bruid op de cover van hun magazine willen hebben. Anderzijds voelen ze zich sterk aangetrokken tot elkaar en kunnen ze daar niet langer aan weerstaan. Dat er daardoor stomende scènes ontstaan in het boek, mag dan ook niemand verbazen. Die scènes geven precies genoeg informatie en laten eveneens nog wat aan de verbeelding over voor de lezer.

Het einde van het boek is best voorspelbaar, maar dat is natuurlijk wel eigen aan het genre. Wie wil nu niet dat de twee hoofdpersonages uiteindelijk bij elkaar horen en elkaar vinden? Het einde is misschien wel te voorspellen, maar de weg die ze tot daar moeten afleggen is daarentegen heel wat spannender en wispelturiger. Je zal zeker niet teleurgesteld zijn bij het lezen van dit boek!

Op de vlucht van Rachel Gibson is een heerlijke roman om bij weg te dromen. In dit romantisch avontuur vinden er allerlei hilarische, onverwachte gebeurtenissen plaats, wat het verhaal laat overlopen van originaliteit.

Recensie: Op de vlucht – Rachel Gibson

Op de vlucht

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Je verloofde live op tv voor het altaar laten staan is een regelrechte ramp. Lexie Kowalsky denkt dat ze er klaar voor is omvoor het oog van miljoenen mensen te trouwen, maar rent net voor het ja-woord weg van de set van de populairste realityshow van dat moment: Gettin’ Hitched. Met een bolvormige witte jurk en schitterende dertien cm hoge stiletto’s stapt ze aan boord van een watervliegtuig naar Sandspit in Canada.

Ze denkt dat niemand haar daar kan vinden. Maar ze vergist zich.