Recensie: Als een herinnering RECENSIE

Recensie: Als een herinnering – Abbi Glines

Zeven jaar geleden was Nate Finley de vakantieliefde van Bliss York. Na deze verrukkelijke zomer werd Bliss erg ziek, en heeft ze hem nooit meer terug gezien. Totdat Nate terugkeert naar Sea Breeze, alleen is hij dan niet meer de oude. Hij is verloofd met een strenge en stijve dame, die veel zekerheid biedt in zijn leven. Wanneer Nate en Bliss elkaar weer tegenkomen, slaat zijn hoofd helemaal op hol. Niet alleen dat van hem, ook dat van Bliss. Ze had een prima leventje, en deze wordt nu overhoop gegooid. Toch trekken deze twee oud-geliefden steeds meer naar elkaar toe. Zouden ze hun gevoelens voor elkaar toch een kans geven?

Als een herinnering is het eerste boek waarbij personages uit de Rosemary Beach-serie en de Sea Breeze-serie van Abbi Glines elkaar ontmoeten. Of ja, het zijn juist de kinderen van die personages die in contact komen met elkaar. Wanneer je zowel de Sea Breeze-serie als de Rosemary Beach-serie hebt gelezen, zal je vast niet kunnen wachten op dit boek. Je twee favoriete series van Abbi Glines worden nu samengevoegd! Nate Finley is namelijk de zoon van Rush en Blaire Finley, die we kennen uit de Rosemary Beach-serie. Bliss York is de dochter van Cage en Eva York uit de Sea Breeze-serie.

Het was gedurende het lezen fijn om oude namen terug te horen komen, zeker wanneer personages uit de twee series met elkaar verstrengeld raken.

Helaas weet Als een herinnering niet zo goed aan te slaan als de boeken uit de vorige series. Alhoewel er niets veranderd is aan de schrijfstijl van Abbi Glines, is het verhaal veel minder dan verwacht. Dit is vooral te wijten aan het feit dat je over twee personages leest die beiden een perfecte jeugd hebben gehad. Je kan toch niet verwachten dat de perfecte personages Blaire, Rush, Eva of Cage, fouten hebben gemaakt tijdens de opvoeding? Nee, blijkbaar waren zij perfecte ouders. Echter was het altijd de kracht van Abbi Glines om haar boeken meer diepgang te geven door een vervelend element uit het leven van de personages een rol te geven in het verhaal. Het enige vervelende dat Bliss of Nate hebben meegemaakt, is dat Bliss ziek is geweest. Echter speelt dit geen grote rol in het verhaal, omdat ze alweer volledig genezen is.

Daarom worden problemen bij een derde personage naar boven gehaald. Dit kwam storend over, alsof er per se iemand moet zijn die een verschrikkelijke jeugd heeft meegemaakt. Alhoewel het de kracht van Abbi Glines is om persoonlijke verschrikkingen uit het verleden naar boven te halen bij de hoofdpersonages, voelt dit geforceerd wanneer het bij een van de bijpersonages gebeurd. Je krijgt als lezer het gevoel dat ze alleen hierdoor diepgang kan geven aan het verhaal, en niet op een andere manier. Dit is zeker een van de redenen waarom dit boek minder is dan de voorgaande delen. Daarnaast valt vooral Nate flink tegen qua personage. Hoewel zijn vader, Rush Finley, een stoere man is die vecht voor wat hij wil, is Nate dat totaal niet. Hij voelt zelfs aan als een zwakkeling, omdat hij het zekere boven het onzekere kiest. Zelfs wanneer hij meer verlangt naar het onzekere. Dus alhoewel zijn ouders alles aan de kant zouden zetten voor elkaar, krijg je als lezer het gevoel dat Nate dat totaal niet bij Bliss zou doen. Hierdoor past hij totaal niet in het rijtje van geweldige mannelijke hoofdpersonages van Abbi Glines.

Alhoewel het verhaal zeker minder is dan de voorgaande delen, zou je als lezer toch kunnen genieten van Als een herinnering. De schrijfstijl van Abbi Glines is namelijk weer heel fijn. Ze neemt je mee in het verhaal, en door haar toegankelijke en vlotte schrijfstijl zal je het verhaal niet meer weg willen leggen. Oud-personages zoals Rush en Blaire komen niet onwijs veel aan het woord, maar ze worden wel een aantal keer benoemd. Daarom is het leuk om, als fan van de Rosemary Beach-serie en Sea Breeze-serie, dit boek gelezen te hebben.

Sea Breeze - Als een herinnering

1  2  3  4  5

Als een herinnering is het eerste deel van een nieuwe serie van Abbi Glines waarin de personages van de populaire series Sea Breeze en Rosemary Beach elkaar ontmoeten.

Zeven jaar nadat ze elkaar voor het eerst ontmoetten en knalverliefd op elkaar werden, brengt het lot Bliss en Nate weer bij elkaar. Maar is dat sprankje geluk genoeg om hun liefde weer te laten ontbranden?