Recensie: Geheimen RECENSIE

Recensie: Geheimen - Erin Watt

Erin Watt is het pseudoniem van de twee bestseller auteurs Jen Frederick en Elle Kennedy, die op een dag op het uitstekende idee kwamen om samen een boek te schrijven. Het resultaat bevat inmiddels vijf boeken en het ziet er nog niet naar uit dat we aan het einde zijn gekomen van de avonturen van Ella en Reed. Hoe komt het dat deze serie toch zo verslavend is? In Geheimen, het derde deel over de Royals, krijgen Reed en Ella het moeilijk wanneer Reed beschuldigd wordt van moord en Ella’s dood gewaande vader opeens op de stoep staat.

Ella heeft haar hart verloren aan Reed, de aantrekkelijke bad boy van de steenrijke familie Royal. Ondanks al zijn rotstreken gelooft ze in hem. Maar zelfs voor overlever Ella zijn de problemen van Reed en zijn vier broers op zijn zachtst gezegd een uitdaging.

Reed gaat voor Ella door het vuur. Maar om zijn eigen leven en daarmee dat van Ella te redden, moet hij zijn dubieuze verleden achter zich zien te laten. Kan hij dat? En lukt het hen om de geheimen van hun families voor eens en voor altijd te ontrafelen?

Alhoewel op de Nederlandse website aangegeven wordt dat Geheimen het slotdeel is van de serie, klopt dit toch niet helemaal. In het Engels zijn namelijk nog twee delen over de Royals verschenen, die zich richten op één van de andere broers, Easton, als hoofdpersonage. Erin Watt bewijst met Geheimen opnieuw dat combinatie van rijke mensen, intriges, seks en geweld niet zo gauw vervelen. Net als het eerste deel, eindigde ook Verraad met een cliffhanger, waar Geheimen moeiteloos op voortborduurt. De passionele relatie tussen Ella en Reed komt opnieuw onder druk te staan. Net als in het tweede deel beleeft de lezer het verhaal zowel door de ogen van Ella als die van Reed. Dit is een echte toevoeging, omdat je als lezer informatie krijgt, die niet elke hoofdpersonages heeft, waardoor het verhaal veel meer gaat leven.

Alhoewel de opzet van het verhaal te vergelijken is met de voorgaande delen, weet de verhaallijn de lezer te verrassen en te intrigeren. Het boek eindigt met een logisch en afsluitend slot, waarbij je pas helemaal aan het einde van het boek weet hoe het echt zit. Zowel Reed, als Ella leer je beter kennen, waardoor je eigenlijk steeds meer van ze gaat houden. De hoofdpersonages combineren namelijk moeiteloos hun stoere, ruwe kant met een wat zachtere kwetsbare kant, wat ze heel menselijk en toegankelijk maakt. Wel roepen de bijpersonages, de andere broers met hun problemen, nieuwsgierigheid op. Stiekem is het jammer dat er door de loop van het verhaal geen ruimte wordt geboden om hen beter te leren kennen. Door de constante gebeurtenissen wordt de spanning in Geheimen goed opgebouwd, waardoor je alsmaar verder wilt lezen.

Concluderend is Geheimen een logisch, boeiend en verslavend vervolg op de voorgaande delen. Dit boek vraagt naar meer en nu is het hopen dat Uitgeverij Fontein de resterende delen ook gaat vertalen.

Recensie: Geheimen - Erin Watt

De Royals - De Royals 3 - Geheimen