Recensie: Het perfecte leven van mevrouw Parrish RECENSIE

Recensie: Het perfecte leven van mevrouw Parrish - Liv Constantine

Amber Patterson heeft er genoeg van om voor elke cent te moeten ploeteren. Ze wil veel meer: geld, macht, glamour. Zoals Daphne Parrish, die getrouwd is met een succesvolle zakenman, in weelde baadt en veel aanzien geniet. Waarom heeft zij alles en Amber niets? Ze besluit Daphne van haar troon te stoten en niet te rusten voor ze haar man en al haar bezittingen heeft ingepikt. Dat Amber om dit te bereiken zal moeten liegen en bedriegen, vindt ze geen bezwaar. Ze heeft namelijk maar één doel: zelf het perfecte leven van mevrouw Parrish leiden. Maar is Daphnes leven echt zo perfect als Amber denkt?

Om te beginnen heeft Het perfecte leven van mevrouw Parrish een heerlijke kleurrijke cover. Bij het zien ervan krijg ik al zin om hem te lezen, helemaal wanneer het zulk zomers weer is. Toch doet het ogen als een vrolijke chicklit of roman, maar niets is minder waar. De cover is erg misleidend, en dat is ook wat we kunnen verwachten van de spannende thriller, die vol zit met misleidende plot twists.

Het perfecte leven van mevrouw Parrish wordt uit twee perspectieven verteld. Eerst vanuit Ambers perspectief, die er alles aan doet om het leven van Daphne Parrish over te nemen. Het tweede deel is vanuit het oogpunt van Daphne Parrish geschreven. Beide perspectieven lezen heel makkelijk weg en je merkt echt een verschil in karakter bij het lezen van de stukken. Het voelt alsof je echt in het hoofd zit van Amber en Daphne, wat knap gedaan is van de zussen Constantine, die het boek schreven onder het pseudoniem Liv Constantine. De schrijfstijl is dan ook heel prettig.

Ondanks dat de schrijfstijl prettig is, zitten er een aantal nadelen aan het verhaal.  Zo heeft het verhaal niet echt een spanningsboog of een moment waar de spanning naartoe wordt opgebouwd. Het zijn meer vreemde gebeurtenissen die je laten blijven lezen, wat op zich geen groot probleem is, maar het is wel zo dat deze gebeurtenissen soms niet heel geloofwaardig zijn. Dit is jammer en zorgt ervoor dat de spanning op sommige momenten zelfs afneemt. Toch maakt de ontknoping van het boek dit nog een beetje goed en had ik het gevoel dat ik na het uitlezen van Het perfecte leven van mevrouw Parrish een vermakelijk boek had gelezen.

Al met al is Het perfecte leven van mevrouw Parrish een thriller die heerlijk wegleest. Het perfecte boek voor een zomers dagje, of als je je verstand even op nul wil zetten. Liv Constantine weet je nieuwgierig te maken met de vreemde gebeurtenissen en neemt je echt mee in het verhaal. Toch is het voor de ‘echte’ thriller-lezers niet per se aan te raden, omdat het naar mijn mening iets meer naar een chicklit leunt. Er kan dan ook zeker niet verwacht worden dat dit een nagelbijter is. Daarom drie hartjes voor dit boek.

Het perfecte leven van mevrouw Parrish

1  2  3  4  5

Amber Patterson heeft maar één doel: de perfecte Daphne Parrish - rijk, mooi en getrouwd met de al even perfecte Jackson Parrish - van haar troon stoten en haar leven overnemen. Daphnes geld, huis, status, man: Amber zal niet rusten voor ze het allemaal bezit. En dus haalt ze alles uit de kast om haar doel te bereiken: manipulatie, bedrog en zelfs zwendel.

Het perfecte leven van mevrouw Parrish is een ingenieuze en fascinerende psychologische thriller. De wisseling van perspectief, de smakelijke plotwendingen en de buitengewoon goedgeschreven personages - Amber zal
    de onschuldige lezer nog lang achtervolgen - maken dit tot een onvergetelijk debuut.