Recensie: Elvy's wereld, so fancy RECENSIE

Recensie: Elvy’s wereld, so fancy – Jill Schirnhofer

Jill Schirnhofer levert met Elvy’s eigen wereld, so fancy haar tweede boek over Elvy af. Eerder verschenen van haar hand diverse kleur- teken en knutselboeken. Naast schrijfster is Jill Schirnhofer ook bekend als presentatrice en actrice. Elvy’s eigen wereld, so boho is inmiddels verfilmd en gaat onder de titel Elvy’s wereld, so Ibiza in september 2018 in première.  In Elvy’s eigen wereld, so fancy beleven Elvy en Kate met hun kledinglabel Moongirls weer allerlei spannende avonturen in de modewereld. Elvy’s eigen wereld, so fancy, is geschikt voor meiden vanaf 10 jaar.

In Elvy’s eigen wereld, so fancy gaat de dertienjarige Elvy in de herfstvakantie naar haar beste vriendin Kate, die samen met haar moeder, voormalig topmodel Lola in een supersjiek huis in Londen woont. Het tweetal heeft samen een kledinglabel, Moongirls, waarvoor Elvy de tekeningen maakt. Omdat Kate heel graag de hoofdredactrice van C de la C wil ontmoeten verzint het tweetal een list, waardoor ze in de modescene belanden. Maar of dat wel zo’n succes is?
 Jill Schirnhofer is bekend vanwege haar vele talenten. Ze schrijft, tekent, ontwerpt, maakt tv programma’s, acteert, vlogt en blogt. Elvy’s eigen wereld bevat naast teksten ook veel tekeningen, vlogtips, fashiontips en recepten. De hoofdstukken zijn kort en daarmee gemakkelijk leesbaar, zeker ook vanwege de vele tekeningen. Na het laatste hoofdstuk volgen nog een aantal tips en trucs, die als het ware door de personages worden gegeven. Zo geeft Kate een aantal vlogtips en zijn er de stedentips van Joy, de zus van Elvy (een nogal new age achtig type). Het verhaal an sich is niet heel bijzonder maar best vermakelijk. De karakters zijn beperkt uitgewerkt; de schrijfster kiest voor een eendimensionale, wat stereotype benadering, waarschijnlijk ook vanwege haar doelgroep. Maar het moet gezegd: het verhaal leest zonder twijfel gemakkelijk weg. Voor veel meiden is fashion en werken in de modewereld waarschijnlijk een droom en hierop weet de schrijfster handig in te spelen. Als tienermeisje krijg je bijna het idee dat het inderdaad gemakkelijk haalbaar is een carrière in de mode te beginnen, Elvy’s eigen wereld verwoordt deze droom met verve.

Al met al zullen de vele Jill fans het tweede boek over Elvy waarschijnlijk erg kunnen waarderen. Het heeft immers alle ingrediënten in zich die Jill’s andere producten tot zo’n succes maken. Dat het verhaal en de personages minder diepgang hebben is weliswaar jammer, maar het verhaal is vlot genoeg geschreven om daar niet al te veel last van te hebben.

Elvy's eigen wereld 2 - So fancy

1  2  3  4  5

In de nieuwe 'Elvy's eigen wereld gaan Elvy' en Kate naar Londen! Dat bezoek verloopt niet zonder problemen, maar leidt wél tot een te gekke snuffelstage.

Elvy
    In de herfstvakantie gaan Elvy en haar beste vriendin én Moongirls-partner Kate naar Londen! Ze zijn uitgenodigd om langs te komen bij Ce de la C, het hipste modemagazine van het moment. Dat bezoek verloopt niet zonder problemen, maar leidt wél tot een fantastische snuffelstage. Een unieke kans, maar er blijft weinig tijd over voor tekenen, Moongirls of elkaar. En dan is er ook nog een spannende buurjongen in het spel...