Recensie: De ultieme uitdaging van bakkerij Bliss RECENSIE

Recensie: De ultieme uitdaging van bakkerij Bliss – Kathryn Littlewood

De 13-jarige Roos heeft al heel wat avonturen meegemaakt. Omdat ze nu zelfs een eigen recept aan het magische receptenboek heeft toegevoegd, mag ze zich eindelijk meesterbakker noemen! Dat dacht ze toch, tot er plots het teken van de hond op haar pols verschijnt. Het teken van de hond betekent dat ze nog één test moet afleggen voor ze een echte meesterbakker kan worden. Die test voert haar naar het kleine dorpje Bontemps, waar ze de vloek op het dorp moet opheffen. In het dorp gaat de tijd achteruit, wat betekent dat de bewoners jonger worden in plaats van ouder…. Kan Roos de test doen slagen en het dorpje bevrijden?

Dit is het zesde deel uit de Bakkerij Bliss serie, waarin meesterbakkers magie kunnen stoppen in hun taarten. De familie Bliss bezit heel wat van die meesterbakkers, waardoor ze soms in benarde situaties terecht komen, of net mensen kunnen helpen met hun baksels. In deze fantasierijke serie wordt er erg origineel omgesprongen met magie! Alle lekkere taarten en toetjes laten je de mond vollopen, en ondertussen worden er ook nog eens magische ingrediënten en spreuken aan toegevoegd: een smakelijke combinatie!

Hoewel De ultieme uitdaging van Bakkerij Bliss al het zesde deel is in een serie, kan je moeiteloos het verhaal volgen. Je merkt dat Roos en haar familie al heel wat avonturen hebben meegemaakt samen, maar in het boek wordt dat steeds kort toegelicht als het nodig is om het verhaal te begrijpen. In elk geval maakt dit zesde deel je erg nieuwsgierig naar de vijf voorgaande delen!

Kathryn Littlewood heeft heerlijke personage gecreëerd in dit boek. Natuurlijk heb je Roos, een tiener die erg verliefd is, maar ook graag meesterbakker wil worden en keuzes moet maken. Ook de andere leden van de familie, met gekke tantes, wijze opa’s, ‘vervelende’ broertjes en zusjes en liefhebbende ouders, zorgen voor een hartverwarmend verhaal dat rond magie, vriendschap en familie draait. Het boek is natuurlijk gericht op kinderen, maar ook volwassenen zullen zeker kunnen snoepen van dit verhaal (en de hele serie).

Naast het originele en sterke verhaal is De ultieme uitdaging van Bakkerij Bliss ook nog eens erg vlot en leuk geschreven. Op sommige momenten spat de spanning van de pagina’s af, terwijl je je op andere momenten zal verkneukelen bij de grapjes die gemaakt worden. Je zal je ogen niet van de pagina’s af kunnen houden!

De ultieme uitdaging van Bakkerij Bliss door Kathryn Littlewood is een magisch verhaal om je handen en vingers bij af te likken. In dit zesde deel in de serie – dat goed te volgen is als je de eerdere delen niet hebt gelezen – volg je de doldwaze avonturen van bijna-meesterbakker Roos die een stadje probeert te redden.

Bakkerij Bliss 6 - De ultieme uitdaging van Bakkerij Bliss

1  2  3  4  5

Roos Bliss moet nog één allesbepalende proef afleggen voordat ze zich eindelijk meesterbakker mag noemen. Zonder hulp, maar wel onder het toeziend oog van de bewaker van het magische receptenboek genaamd De Hond. Dit vriendelijke maar ruige wezen neemt Roos mee naar een afgelegen dorpje in de wildernis. Hier doet zich een raadselachtig probleem voor: de inwoners worden er niet ouder, maar steeds jonger. Welke boosaardige bakker heeft een vloek over het dorp uitgesproken? En belangrijker nog: waarom?
    Aan Roos de taak om de bewoners te redden, de test te doorstaan en vooral op tijd thuis te zijn voor haar afspraakje met Devin. Het is het begin van een race tegen de klok in een wereld vol magische muffins, cakejes en koekjes.