Recensie: Bovenal bemin één meester RECENSIE

Recensie: Bovenal bemin één meester – Katarina H.

Iedereen heeft wel zo zijn fantasieën, maar lang niet iedereen zet ook de stap om ze uit te voeren. Katarina H. heeft specifieke fantasieën op seksueel gebied. Ze verlangt ernaar onderworpen en gedomineerd te worden, en gaat op zoek om dat actief in de praktijk te brengen. In Bovenal bemin één meester beschrijft Katarina H. haar leven en haar zoektocht. Al snel blijkt dat ze een vrouw met twee gezichten is. Enerzijds een gelukkig getrouwde vrouw met kinderen, werkzaam als docent godsdienst. Anderzijds snakt ze dus naar een spannend seksleven en is bereid daar veel grenzen voor te overschrijden. Het boek leest snel en makkelijk. Katarina H. is Belgische en je leest de Vlaamse tongval terug in het boek.

Verwacht met Bovenal bemin één meester niet een BDSM-roman als de Vijftig tinten-trilogie te gaan lezen. Het is geen roman om jezelf in te kunnen verliezen. Enerzijds gaat het er in dit boek veel harder aan toe, anderzijds (en vooral) is dit een boek waarin de auteur de confrontatie met zichzelf aangaat en op zoek is naar haar beweegredenen. Ze bedriegt haar man namelijk willens en wetens door haar seksuele behoeften door een andere man te laten bevredigen en ze wil ook niet dat haar echtgenoot het weet. Waarom neemt ze elke keer weer het risico? Maar ook, waar komen deze verlangens vandaan? Op de eerste vraag weet ze het antwoord feilloos aan te duiden, de tweede vraag is een stuk lastiger te beantwoorden.

Bovenal bemin één meester leest als een documentaire waarin je kennismaakt met Katarina H. en haar zoektocht naar seksueel genot. Op een zeker moment besluit ze werk te maken van haar behoefte aan meer en ze schrijft zich in op verschillende sites. Al snel komt ze in aanraking met een man die haar intrigeert en ze spreekt met hem af. M. is een man die van harde seks houdt en zijn slavinnen domineert. Hij speelt psychologische spelletjes en zet Katarina steeds meer onder druk. Katarina op haar beurt is ook op zoek naar andere meesters, maar komt elke keer weer terug bij M.

Onderwerping, vertrouwen, eerlijkheid, bedrog, jaloezie, het zijn allemaal thema’s waar Katarina mee worstelt in haar poging om haar dubbelleven overeind te houden. Het is een boek om met een open mind te lezen. Waarbij je je misschien wat minder door je eigen normen moet laten leiden. Om je bij te verbazen en over te verwonderen. Of misschien juist wel herkenning en bevestiging te vinden.

Als je geïnteresseerd bent in het thema BDSM is Bovenal bemin één meester de moeite waard. Ben je na Vijftig tinten en de aanverwante boeken afgeknapt, dan is dit boek zeker geen aanrader.

Bovenal bemin één Meester

1  2  3  4  5

Godsdienstlerares, moeder, echtgenote... en slavin

Katarina H. was een doodgewone vrouw - getrouwd, moeder, godsdienstlerares - met een gelukkig, drukbezet leven. Toch bleek dat niet genoeg. Gedreven door nieuwsgierigheid ging ze op zoek naar seks met een andere man. Wat begon als een nieuwsgierig avondje rondklikken op rendez-voussites, eindigde in een afdaling in de wereld van de onderwerping, rollenspel en SM. Daar ontdekte ze haar ware identiteit: die van slavin. Zonder taboes te schuwen vertelt zij haar verhaal, waarin niks verzonnen is.