Recensie: Serafina en het versplinterde hart RECENSIE

Recensie: Serafina en het versplinterde hart – Robert Beatty

Het avontuur van Serafina is bijna ten einde. Een duistere kracht dreigt huize Biltmore te vernietigen en Serafina is de enige die het kan redden. Er is met haar veel gebeurd de afgelopen tijd en ze is zichzelf dan ook letterlijk kwijtgeraakt. Alleen als ze zichzelf weer weet te vinden, kan ze haar thuis redden en zich zo bewijzen tegenover iedereen.

Het versplinterde hart is het laatste deel en is hiermee het einde van een geweldige serie. Schrijver Robert Beatty begint het boek met een hele andere insteek dan de voorgaande boeken. Je merkt dat hij echt meegroeit met zijn lezers en Serafina. Door alles wat er in Serafina’s leven is gebeurd, heeft ze een hele verandering doorgaan en is ze een stuk volwassener geworden. Beatty laat dit in het boek heel duidelijk naar voren komen dit maakt het boek ook een stuk aantrekkelijker voor de oudere lezers. Het boek is heel geschikt om zelf te lezen, maar het is stiekem ook heel leuk om als ouders mee te lezen.

Beatty heeft een wereld gecreëerd waarin hij magie en historie samenvoegt, een combinatie die bij veel lezers in de smaak valt. Met een vleugje magie laat hij oude landhuizen tot leven komen en tovert ze om tot een wonderlijke plek. Een echte kunst van Beatty is dat hij het boek echt tot leven laat komen door alles tot in de kleinste details te beschrijven. Zo zie je de locaties en gebeurtenissen echt voor je en zit je helemaal in het verhaal. Het versplinterde hart is zo geschreven dat je het razendsnel uitleest. De spannende gebeurtenissen zijn opeenvolgend en je moet gewoon verder lezen om te weten wat er gebeurt. Beatty weet heel slim ook nog een paar leuke levens en geschiedenislessen in het boek te stoppen. Zo kunnen de lezers een voorbeeld nemen aan Serafina, die jonge meiden laat zien dat je je niet in een hoekje moet laten drijven, maar moet vechten voor je rechten.

Het boek Het versplinterde hart is een heerlijk magisch boek, dat leuk is voor jong en oud. Het heeft alles wat je nodig hebt; magie, spanning, historie en mysterie. Je hebt het binnen no-time uit, want je moet gewoon weten wat er Serafina gebeurt. Gelukkig heeft Beatty in het dankwoord laten weten, dat er een nieuwe serie over deze wereld aan zit te komen, want wij hebben er nog geen genoeg van!

Serafina en het versplinterde hart

1  2  3  4  5

Er is storm op komst.
    Er dreigt een geheimzinnig gevaar voor Biltmore. Het is een allesverwoestende kracht zonder naam, die woeste stormen en overstromingen met zich meevoert.

Serafina moet de strijd aangaan. Ze moet achter de waarheid komen, de waarheid over zichzelf en over haar bijzondere krachten. Voordat het voor iedereen te laat is.

Serafina moet alles uit de kast halen om haar positie weer op te eisen, als Eerste Rattenvanger, als vriendin van Braeden, als dochter van haar vader, en als heldin van de Blue Ridgebergen en alle dieren die daar wonen.

Zal ze in haar opzet slagen?