Recensie: Het antwoord RECENSIE

Recensie: Het Antwoord – Allan en Barbara Pease

In Het Antwoord van Allan en Barbara Pease beschrijft dit echtpaar een stapsgewijze methode om alles te bereiken in het leven wat je wilt. Zowel Allan als Barbara zijn al jaren bekend met deze methode en ze claimen al hun (zeer specifieke) doelen gehaald te hebben op deze manier. Doelen zoals het spreken van verschillende talen, het behalen van een zwarte band in een vechtsport, wonen in een kasteel of het schrijven van een bestseller. Om deze doelen te bereiken hebben ze op een bepaald moment in hun leven besloten dat ze het wilde bereiken.

De methode die gehanteerd wordt in Het Antwoord heeft kenbare elementen uit de tien-jaar-geleden zo populaire The Secret door Rhonda Byrne, maar ook populaire planners zoals de Passion Planner hanteren een soortgelijke techniek. In Het Antwoord wordt, in tegenstelling tot de eerder genoemde boeken, een wetenschappelijke basis voor het bereiken van je doelen uitgelegd. Aan de hand van het Reticulaire Activeringsysteem, oftewel het RAS worden je hersenen geprogrammeerd om te focussen om manieren om je eerder gestelde doelen te bereiken. Een simpele techniek, die met elk hoofdstuk verder wordt uitgebreid.

In eerste plaats wordt de lezer geactiveerd alle mogelijke wensen en doelen in het leven op te schrijven. Hierbij moet vooral niet worden nagedacht over de haalbaarheid van de doelen, want juist dat onderdeel wordt uitgezocht door het RAS in je hersenen. In de verdere hoofdstukken worden de doelen op prioriteit gesorteerd in drie categorieën en wordt de lezer gemotiveerd direct aan de slag te gaan. Wil je een taal leren? Schrijf je direct in voor een cursus. Wil je een fantastisch zwemmer worden? Start meteen met lezen en schroom vooral niet om de basis opnieuw te leren bij de kinderen. Opgeven is daarbij geen optie en dat is ander belangrijk element van Het Antwoord: het staat bol met motivatie. Motiverende quotes van beroemde mensen. Motiverende verhalen van auteurs, sporters, kunstenaars en Allan en Barbara Pease zelf. Verhalen die we allemaal kennen, zoals de vele afwijzingen die J.K. Rowling heeft ontvangen voordat Harry Potter een succes werd. Maar ook verhalen van anonieme cursisten met schijnbaar onmogelijke doelen, die aan de hand van deze methode toch bereikt werden.

Het Antwoord is een motiverend boek dat je leert op een andere manier te kijken naar het bereiken van je doelen. Het legt een methode uit waarbij negativiteit geen ruimte krijgt, wat een positief effect heeft op het werken aan datgene wat iemand graag wilt in het leven. Een motiverend boek dat makkelijk leest en je écht op weg kan helpen naar het nastreven van een droomleven.

Het antwoord

1  2  3  4  5

Verandering begint met het stellen van de juiste vragen
    Hoe geef je je carrière, relatie of leven een nieuwe impuls? Hoe bereik je gemotiveerd en vol vertrouwen je doel? Hoe kun je je mindset zo gebruiken dat je kansen ziet in plaats van beren op de weg? En hoe zorg je ervoor dat je niet blijft steken in oude patronen?
    Bestsellerauteurs Allan & Barbara Pease reiken je de antwoorden én de tools aan om je leven een nieuwe wending te geven. Aan de hand van praktische tips en bewezen technieken leer je ontdekken wat je wilt, duidelijke doelen formuleren, hindernissen overkomen, ongeacht wat anderen doen of zeggen, en de teugels in eigen handen nemen.
    Het antwoord is een toegankelijk geschreven en optimistische gids die je helpt om je levensstijl echt te veranderen.