Recensie: Haar leugens RECENSIE

Recensie: Haar leugens – Abbi Glines

Wanneer de moeder van de negentienjarige Beulah kom te overlijden, vertrekt ze samen met haar tweelingzus naar Portia Van Allan. Beulah’s moeder noemde die naam vlak voordat ze doodging, alleen heeft Beulah geen enkel idee wie Portia is. Het is niet zo dat ze samen met haar zusje ergens zou kunnen wonen, aangezien haar zusje het Syndroom van Down heeft. Hierdoor heeft ze continu zorg nodig, en Beulah kan die zorg niet bieden als ze daarnaast ook voor de inkomsten moet zorgen. Eenmaal in Portia’s huis aangekomen, waar Beulah aan de slag gaat als werkster, ontmoet ze haar knappe zoon Jasper. Hij gedraagt zich erg arrogant, maar toch trekken Beulah en Jasper steeds meer naar elkaar toe…

Haar leugens is het eerste deel van de Sweet Little Lies-serie van Abbi Glines. Abbi Glines is een bekende naam in de New Adult-wereld. Zo schreef ze maar liefst 13 boeken in de Rosemary Beach-serie, en ook nog een aantal in de Sea Breeze-serie. De Sweet Little Lies-serie speelt zich niet in dezelfde wereld af als het vorige deel; er zijn dus geen overlappende karakters. Echter, een goede vriend van Jasper draagt de naam Winston Stone. Zou dat familie van Jax Stone, bekend van de Sea Breeze-serie, zijn? Daar krijgen we helaas (nog) geen antwoord op. Dus vooralsnog maak je kennis met allemaal nieuwe personages.

De personages in dit boek zou je kunnen bestempelen als typische Abbi Glines-personages. Lees: een knappe, zelfstandige en hardwerkende vrouw, en een onwijs knappe, arrogante badboy. Deze badboy, Jasper in dit verhaal, heeft nog nooit een vriendinnetje gehad. Althans, nog nooit een vaste. Echter laat Beulah hem inzien dat zij anders is dan alle andere meisjes die hij heeft ontmoet, waardoor hij met haar wel een relatie zou willen proberen. In dat opzichte is dit boek niet veel verschillend van de andere boeken van Abbi Glines. Het zijn vooral de achtergrondverhalen van de (hoofd)personages die het verschil maken in deze boeken.

Zo heeft Beulah het erg zwaar nu haar moeder overleden is, en weet ze niet wat ze moet doen mocht ze de instelling van haar tweelingzus niet meer kunnen betalen. Omdat zij het in het verleden ook niet heel breed hebben gehad, heeft ze hard leren werken. Hierdoor komt ze over als een hardwerkende meid die het liefst 3 baantjes neemt om haar zusje in dezelfde instelling te kunnen houden, aangezien die erg veel kosten. Ze is dus niet egoïstisch, en denkt veel na over de mensen om haar heen. Hierdoor zal je als lezer Beulah erg gaan waarderen. Jaspers vader is overleden, en hij heeft op jonge leeftijd alles geërfd. Je zal het wellicht niet zeggen, maar ook hij heeft er moeite mee dat hij ineens veel geld heeft. Als lezer ga je dus zeker sympathie voor Jasper voelen. De twee personages waar je in dit boek veel over zal lezen, zijn dus erg fijn om te volgen.

Haar leugens is tevens geschreven in de schrijfstijl die we gewend zijn van Abbi Glines. Ze schrijft simpel en makkelijk, en het verhaal is heel erg goed te volgen. Wat wel wat minder is, is dat dit boek veel dunner is dan haar eerdere boeken. Zo telt Haar leugens slechts 198 pagina’s! Doordat het boek best dun is en je het verhaal lekker doorkomt, zal je het boek binnen de kortste keren uit hebben. Daarnaast wil je als lezer weten wie Portia precies is en waarom Beulah’s moeder hun naar haar heeft gestuurd. Haar leugens gaat dus niet enkel over twee personages die verliefd op elkaar worden. Daarbij eindigt dit boek met een super erge cliffhanger, dus je zal ook niet kunnen wachten op het volgende deel.

Haar leugens is een fijn eerste deel van de nieuwe Sweet Little Lies-serie. Je maakt vooral kennis met personages, maar ook volg je een spannend verhaal. Na de cliffhanger zal je niet kunnen wachten op het volgende deel!

Recensie: Haar leugens – Abbi Glines

Sweet Little Lies 1 - Haar leugens

1  2  3  4  5

Vlak voordat haar moeder haar laatste adem uitblies, fluisterde ze Beulah een naam toe.

Portia Van Allan was niet iemand van wie Beulah zou hebben vermoed dat haar moeder - liefdevol en zorgzaam - haar kende. Portia was het tegenovergestelde: rijk, egocentrisch, en wreed.

Als Portia's zoon thuiskomt om de zomer bij haar door te brengen, ontdekt Beulah dat het niet Portia is die de lakens uitdeelt. Het is haar huis niet meer, want haar overleden man heeft haar met niets achtergelaten. Hun zoon heeft alles gekregen en hij lijkt zijn moeder niet echt te mogen.

Jasper Van Allan begrijpt niet waarom zijn moeder een jonge, knappe blondine heeft ingehuurd om het huishouden te doen. Jasper valt al snel voor Beulah's zachte persoonlijkheid en prachtige figuur, tot de leugens en de duistere geheimen zich openbaren en de lijken uit de kast van de Van Allans vallen en Beulah niets anders kan doen dan voor zichzelf kiezen...

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane