Recensie: Royals RECENSIE

Recensie: Royals – Rachel Hawkins

Daisy Winters is gek op scifi, heeft een bijbaantje in een supermarkt en een zus die op het punt staat te trouwen met de Schotse kroonprins. Daisy houdt er helemaal niet van om in de spotlights te staan, maar wanneer haar ouders besluiten dat het goed voor haar is om naar Schotland te gaan en de familie van de prins te ontmoeten, heeft ze geen keus. Ze vertrekt met grote tegenzin en ontdekt al snel dat de jongere broer van de prins, Sebastian, voor problemen kan zorgen. Onder de hoede van Miles, de beste vriend van Sebastian, leert Daisy alles over hoe ze zich dient te gedragen tijdens verschillende gelegenheden. Ze probeert voor zo min mogelijk problemen te zorgen, maar overal waar Sebastian gaat ontstaat er wel een schandaal, waar hij Daisy in meetrekt..

Royals is een heerlijk boek voor tussendoor. Het is luchtig, hilarisch, charmant en leest makkelijk weg. Een perfect boek voor tussendoor dus! Een groot deel van het verhaal is eigenlijk erg ongeloofwaardig, maar Rachel Hawkins heeft zo’n fijn schrijfstijl en zet zulke leuke personages neer dat je dat al snel voor lief neemt en gewoon van het verhaal geniet.

Ik benoemde al dat Royals hilarisch is, maar dan bedoel ik ook écht hilarisch. Hoofdpersoon Daisy heeft een geweldige droge humor waardoor je geregeld om haar opmerkingen moet lachen. Ik heb zelf meermaals hardop (in mijn eentje) om dit boek gelachen omdat Daisy oprecht heel grappig is. Ze is hierdoor echt een heerlijk personage dat je al snel in je hart sluit en fijn is om over mee te lezen. Eén van de vele voorbeelden die laat zien hoeveel humor dit boek heeft is het volgende: “Hij is lang, zijn hele bovenlichaam heeft zo’n perfecte v-vorm dat ganzen hem waarschijnlijk bestuderen om hun vliegformatie te optimaliseren, en hij draagt een grijs shirt met lange mouwen en een spijkerbroek die overduidelijk speciaal voor hem is gemaakt, waarschijnlijk door nonnen die zich als levensdoel hebben gesteld jongens er zo zondig mogelijk uit te laten zien, zodat wij precies weten hoe gevaarlijk ze zijn.” En: “Ik krijg geen omhelzing maar een hand, wat waarschijnlijk maar goed is ook, want ik denk dat een omhelzing van deze jongen gelijk staat aan seksueel contact. Maar zijn hand is warm en sterk, en inderdaad, dit is hetzelfde als woeste seks met een gewone jongen.”

Maar eigenlijk zou ik bijna van elke pagina wel een citaat kunnen benoemen, omdat het boek zo boordevol humor staat.

Tuurlijk had het verhaal wat meer diepgang kunnen hebben en hadden sommige karakters net wat meer uitgediept kunnen worden, maar dat doet niets af aan het feit dat dit een heerlijk boek voor tussendoor is, waar je eigenlijk het best je verstand op nul kunt zetten en je moet laten meeslepen in het verhaal.

Wel heeft het verhaal een aantal losse eindjes waardoor het boek niet helemaal ‘af’ aanvoelt. Dit is jammer, want deze hadden nog wat meer afgesloten kunnen worden. Echter komt er nog een tweede boek aan in deze serie, dus misschien dat deze eindjes in het vervolg aan elkaar geknoopt zullen worden.

Is Royals het beste boek ooit? Nee. En dat hoeft bij dit boek ook niet. De ongeloofwaardigheid van het verhaal neem je graag voor lief om je even onder te dompelen in de wereld van de royals en te dagdromen over de knappen prinsen en mooie kastelen. Een heerlijk boek voor tussendoor dat je in één ruk uitleest!

Recensie: Royals – Rachel Hawkins

Royals

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Daisy Winters is dol op scifi, heeft een bijbaantje bij Walmart, houdt ervan haar haar in knalkleuren te verven en ze heeft een perfecte oudere zus die op het punt staat zich te verloven met de Schotse kroonprins Alex. Daisy heeft absoluut geen zin in een leven in de spotlights, maar door toedoen van de tabloids wordt ze gedwongen samen met haar zus de zomer door te brengen aan het Schotse hof. Daisy vertrekt met grote tegenzin en hoewel ze haar best doet om uit de problemen te blijven, raakt ze al snel verstrikt in allerlei onhandige situaties. Onder de hoede van Miles, de megasnobistische vriend van de jongere broer van de kroonprins, moet ze leren om zich volgens de koninklijke norm te gedragen. Dat gaat alleen niet zo makkelijk als diezelfde jongere broer overal waar hij komt voor een schandaal zorgt en Daisy erin meesleurt. Terwijl ze zich zo goed mogelijk probeert te redden, worden de verwikkelingen alleen maar groter als ze het ene koninklijke geheim na het andere ontdekt.