Recensie: Spelregels RECENSIE

Recensie: Spelregels – Cora Carmack

Nell studeert bijna af en met het uitzicht op afstuderen slaan de twijfels bij haar toe. Wat als ze toch niet de juiste studie heeft gekozen en haar toekomst anders loopt dan ze in gedachten heeft? En wat als ze te veel van het studentenleven heeft gemist? Ze besluit een bucketlist te maken van dingen waarvan zij denkt dat bij het afstuderen hoort, zoals dronken worden, een onbekende jongen zoenen en ontmaagd worden. Wanneer ze de footballster Mateo Torres ontmoet voelen ze zich direct tot elkaar aangetrokken en besluit hij om haar bij haar lijst te helpen. Mateo’s hart is echter gebroken en sindsdien heeft hij geen relatie meer gehad. Maar de aantrekkingskracht tussen hem en Nell is niet te ontkennen. Zal hij meer woorden dan een vinkje op haar lijstje? En zal hij eerlijk kunnen zijn naar zichzelf en Nell?

Cora Carmack heeft al een aantal new adult boeken op haar naam staan en is dus geen onbekende in dit genre. Ondanks dat Spelregels deel uitmaakt van een serie is het boek prima losstaand te lezen. De andere karakters komen al in eerdere delen voor, maar deze worden goed geïntroduceerd in Spelregels zodat je niet het gevoel hebt dat je iets mist. Voor de lezer die de andere delen wel heeft gelezen zijn de karakters natuurlijk een feest van herkenning.

In dit deel ligt de focus op Nell en Mateo. Beide zijn heerlijke karakters die je even snel in je hart sluit. Nell vind ik persoonlijk een heel herkenbaar personage. Ze is erg verlegen en weet eigenlijk niet zo goed hoe ze student moet zijn. Haar twijfels probeert ze te onderdrukken door er zo min mogelijk aan te denken en zich volledig op haar studie te storten, met het gevolg dat ze veel dingen mist en zich eigenlijk erg eenzaam voelt. Mateo aan de andere kant is juist een populaire jongen, een en al flirt en grappen, maar eigenlijk heeft hij een klein hartje. Nell en Mateo hebben een goede dynamiek en de aantrekkingskracht spat van de pagina’s af. Zoals bij vele new adult boeken bevat ook dit boek een aantal steamy scènes zonder dat dit het verhaal overspoelt. De verhouding tussen verhaal, steamy scènes en karakteropbouw is in mijn mening erg goed gedaan.

Het verhaal zelf is daarentegen wel voorspelbaar. Er zitten geen grote twisten in het verhaal en vanaf het begin heb je al een idee hoe het boek zal eindigen, dit veranderd gedurende het boek niet. Hier had Cora Carmack misschien iets meer mee kunnen doen, maar deze voorspelbaarheid maakt dit boek wel een heerlijk luchtig boek om tussendoor te lezen. De personages in Spelregels maken wel weer een transitie door. Nell bloeit langzaam open in het boek en Mateo weet langzaamaan zijn gebroken hart te helen.

Spelregels van Cora Carmack is een heerlijk new adult boek met leuke karakters, een vermakelijk plot en een aantal steamy scènes. Dit boek is perfect als afwisseling om even tussendoor te lezen en te genieten van een luchtig boek. Spelregels krijgt van mij 3 hartjes.

Recensie: Spelregels – Cora Carmack

Spelregels

1  2  3  4  5

Wanneer haar afstuderen in zicht komt, vraagt Nell DeLuca zich af of ze wel alles uit haar studententijd heeft gehaald, omdat ze altijd alleen maar met haar studie bezig is geweest. Ze maakt een bucketlist van dingen waarvan ze denkt dat ze bij studeren horen, zoals zoenen met een populaire jongen uit het footballteam en feesten tot de zon opkomt.

Footballspeler Mateo Torres is altijd op alle feestjes te vinden. Zijn hart is ooit gebroken en hij is niet van plan ooit nog iemand dichtbij te laten komen. Wanneer hij achter het plan van Nell komt, besluit hij haar te helpen met haar checklist.

Ze brengen steeds meer tijd met elkaar door om alle wilde (en minder wilde) dingen van het lijstje te kunnen strepen, en voelen zich steeds sterker tot elkaar aangetrokken. Is wildebras Mateo wel meer dan alleen een vinkje op de lijst van studiebol Nell? En is hij wel bereid om echt eerlijk te zijn tegen haar?