Recensie: Mijn zoete wraak RECENSIE

Recensie: Mijn zoete wraak – Jane Fallon

Als Paula ontdekt dat haar man Robert vreemdgaat zet ze hem niet, zoals veel vrouwen zouden doen, direct de deur uit maar besluit ze om wraak te nemen. Ze analyseert haar relatie en ontdekt dat ze eigenlijk al tijden niet meer echt van elkaar houden dus doet ze haar best om hier verandering in te brengen. Ze trekt alles uit de kast om te zorgen dat Robert weer verliefd op haar wordt om hem, als het zover is, de bons te geven.

Mijn zoete wraak is de zesde roman van Jane Fallon die naast auteur ook televisieproducent is en een acteur als echtgenoot heeft. De televisie industrie is dus bekend terrein voor Fallon wat te merken is in Mijn zoete wraak: ze weet als geen ander weer te geven waar het in dit wereldje allemaal om draait en hoe het leven van een acteur en zijn gezin eruit ziet.

In eerste instantie lijkt de tactiek van Paula nogal controversieel en zit je als lezer een beetje in tweestrijd. Natuurlijk is vreemdgaan niet oké, maar om iemand helemaal verliefd op je te laten worden en dan ineens aan de kant te zetten is niet veel chiquer. Gaandeweg het verhaal krijg je echter steeds meer sympathie voor Paula en raakt dit gevoel een beetje op de achtergrond. Je bent hierna vooral nieuwsgierig of het plannetje gaat werken en gaat als het ware mee met de 'flow' van het verhaal. Fallon maakt dit erg gemakkelijk doordat het een verhaal is wat makkelijk wegleest en waarbij je niet veel na hoeft te denken of te onthouden. Je kunt dus heerlijk ontspannen!

Een andere kracht van Fallon is dat ze erg filmisch schrijft: je ziet alles zo voor je en het is eigenlijk net of je een tv-serie aan het kijken bent. Niet gek natuurlijk gezien haar achtergrond als televisieproducent. Mijn zoete wraak heeft dan ook wel wat weg van een soap en is met momenten ook net zo voorspelbaar. Toch stoort dit niet heel erg en wordt dit in balans gehouden door kleine verrassende wendingen.

Al met al is Mijn zoete wraak een leuk boek om eens gelezen te hebben. Het leest gemakkelijk weg en je hoeft niet heel hard je best te doen om je aandacht bij het verhaal te houden. Het is een boek dat prima geschikt is om te lezen aan de rand van het zwembad of, nu het weer wat minder weer wordt, lekker 's avonds op de bank met een kopje koffie of thee. Pure ontspanning!

Mijn zoete wraak

1  2  3  4  5

Paula heeft Robert al sinds de toneelschool altijd gesteund, ze heeft haar eigen dromen opgegeven zodat hij de zijne kon waarmaken, en nu hij een gevierd acteur is ziet hij haar niet meer staan. Andere vrouwen daarentegen ziet hij maar al te graag.
    Paula heeft een plan. Ze zorgt dat Robert weer hopeloos verliefd op haar wordt, dat hij beseft hoeveel hij aan haar te danken heeft, en wat er op het spel staat. Pas daarna zal zij hem aan de kant zetten.
    Want wraak is zoet. Toch?