Recensie: Alleen maar jij RECENSIE

Recensie: Alleen maar jij – Mia Sheridan

Crystal is nog maar jong als ze al weet dat liefde pijn kan doen, dus dat het beter is om niet lief te hebben. Zodoende bouwt ze een muur om haar hart en houdt ze alle mannen op afstand. Maar dan ontmoet ze Gabriel. Een goede man met een traumatisch verleden. Hoewel Crystal weet wat ze hiermee riskeert, voelt ze zich onweerstaanbaar tot hem aangetrokken. Keert ze nog terug naar haar veilige haven, nu ze de liefde heeft leren kennen?

De New Adults vliegen je tegenwoordig om de oren, maar Alleen maar jij van Mia Sheridan is uniek in dit genre. Het is geen standaard romantisch verhaal en alleen dat is al een reden om het boek op te pakken en te gaan lezen. Je maakt kennis met Crystal en Gabriel. Ze hebben allebei een beschadigd verleden, maar ze gaan er ieder op een andere manier mee om. Terwijl Crystal zich vastklampt aan haar angst, weet Gabriel zijn angst juist los te laten.

De hoofdstukken worden afwisselend vanuit het perspectief van Crystal en Gabriel verteld. Hierdoor lees je van allebei de gevoelens en de gedachten en dat geeft toch net dat beetje extra. Daarnaast begint elk hoofdstuk met een stukje tekst. In de loop van het verhaal wordt de gedachte hierachter pas duidelijk, en die gedachte is heel leuk bedacht door Mia Sheridan.

Alleen maar jij wordt langzaam, maar heel sterk opgebouwd. Daardoor leer je Crystal en Gabriel goed kennen en begrijp je waarom ze zijn zoals ze zijn en waarom ze bepaalde keuzes maken. Wat ook een keer verfrissend is, is dat het vrouwelijke hoofdpersonage degene is die afstand bewaart en het mannelijke hoofdpersonage probeert te kwetsten – wat in bijna alle andere verhalen in de omgekeerde versie gebeurt. Gabriel moet vooral op emotioneel vlak hard voor Crystal vechten en dat proces is aangrijpend om te lezen. Dat maakt het een liefdesverhaal met diepgang.

Mia Sheridan heeft een prettige schrijfstijl. Ze vormt een duidelijk beeld van situaties, omgevingen en personages. Ze doet dit niet te uitgebreid, zodat ze ook nog wat aan de verbeelding overlaat. Het enige minpunt is dat ze regelmatig in herhaling valt. Een voorbeeld: Gabriel gaat op bijna elke bladzijde met zijn hand door zijn haar. Wellicht hoort deze handeling bij het personage, maar het kan wel irritatie opwekken tijdens het lezen.

Alleen maar jij is een rauw, realistisch, modern liefdesverhaal dat boeit tot de laatste bladzijde. Crystal en Gabriel zijn karaktervolle personages, die allebei hun verleden proberen te verwerken en een weg naar de toekomst proberen te vinden. Hun verhaal is mooi, uniek en maakt veel indruk.

Alleen maar jij

1  2  3  4  5

'Alleen maar jij' van Mia Sheridan is geen zoetsappig liefdesverhaaltje. Het is het verhaal van een jonge vrouw die weliswaar beschadigd is, maar niet geknakt. Wanneer hoofdpersoon Ellie de mooie Gabriel ontmoet, wordt ze verliefd op hem. Maar ze vindt dat ze eerst zichzelf moet vinden, voor ze een liefdesrelatie met hem kan aangaan. 'Alleen maar jij', ja, maar dat kan niet zonder 'ik'. Mia Sheridan weet op een prachtige manier te beschrijven dat de liefde pas kan bloeien als degene die liefheeft dat doet.