Recensie: Nice girls don't get the corner office RECENSIE

Recensie: Nice Girls don’t get the corner office – Lois P. Frankel

Altijd al willen weten hoe je hogerop kan komen in je bedrijf? Hoe je snel promotie kan maken? En wat je beter niet aan kan trekken naar kantoor? Voor al deze vragen schreef Lois P. Frankel het boek Nice girls don’t get the corner office. Helemaal vol met adviezen en tips om jouw carrière in de lift te zetten.

Op het eerste oogopslag is Nice girls don’t get the corner office een saai boek. Er zijn twee tinten roze gebruikt die opvallen in de boekenkast, maar met de titel voor zichzelf moeten spreken. Dit geeft het boek wel een rustige en professionele uitstraling. De binnenkant van het omslag is in thema gehouden en daarom ook roze.

Nice girls don’t get the corner office is vrij dik waardoor je best kan schrikken als je denkt dat je alles fout doet. Gelukkig heeft Lois in het begin van het boek een test geformuleerd. Door 49 vragen punten 1 t/m 4 te geven analyseer je jezelf. Aan het einde staat netjes een tabelletje met de interpretatie van je score. Ook wordt elk katern verder uitgelegd door middel van kwaliteiten die erbij horen en wat je bijvoorbeeld wel heel goed kan. Hierdoor hoef je niet elk katern van het boek te lezen, alleen die waar jij het laagst voor  scoort. Dit is een erg handige tool om te analyseren waar je zelf nog aan moet werken, zonder dat je overspoelt wordt door duizenden tips en adviezen die je misschien helemaal nodig hebt.

Als je de test gedaan hebt kan je voorin het boek door een praktische en overzichtelijke inleiding zien op welke pagina’s de katern waar jij je in wilt verdiepen te vinden is. Elk katern begint met een inleiding. Daar wordt de speelse en lollige, maar serieuze toon door Lois P. Frankel gelijk gezet. Dit zorgt ervoor dat de hoofdstukken lekker weglezen en de tips en adviezen niet opdringerig overkomen. Ook worden er veel voorbeelden gegeven. Als je de tip al begrijpt voelt dat overbodig, maar het voorbeeld kan ook voor meer duidelijkheid zorgen.

Onderaan elke tip staat een grijs balkje met een wit hokje, ‘actiepunt voor mij’ staat er bij. Zo kan je aangeven aan welke onderwerpen je nog moet werken.

Nice girls don’t get the corner office is een luchtig adviesboek over hoe je je carrière in de lift kan zetten. De fijne, rustige en grappige tone of voice van Lois P. Frankel zorgt ervoor dat je het boek met plezier leest. De test in het begin van het boek helpt je bij het analyseren van jouw pijnpunten en geeft je een overzicht over jouw kwaliteiten. Want ook jouw sterke punten mogen benoemd worden!

Nice girls don't get the corner office

Lois P. Frankel

16 juli 2018

ISBN 9789022584682
    Uitgever Boekerij
    304 pagina's
  • Ondertitel:

101 adviezen voor vrouwen die willen groeien in hun werk

Boekerij

Non-fictie

1  2  3  4  5

Werk jij altijd non-stop door zonder pauze? Maak je je zorgen of je anderen niet beledigt met je feedback? Vraag je collega's altijd om raad voordat je een beslissing neemt? Of wil je gewoon dat iedereen je aardig vindt? Als je een van de bovenstaande vragen met ja hebt beantwoord, is volgens Lois P. Frankel de kans groot dat er regelmatig een promotie aan je neus voorbijgaat en dat het je meestal niet lukt om je dromen & ideeën waar te maken.

Lois P. Frankel is coach en bedrijfstrainer. Vijfentwintig jaar lang runde ze een praktijk voor psychotherapie waar ze voornamelijk werkende vrouwen behandelde. Nice girls don't get the corner office is het resultaat van al die praktijkervaring. Het gaat over de meest gemaakte fouten van vrouwen op hun werk, het doet suggesties om grip te krijgen op je carrière en het beschrijft manieren waarop je jezelf in de weg zit bij het benutten van al je talenten. De praktische adviezen zijn onderverdeeld in zes thema's: hoe je het spel speelt; hoe je je gedraagt; hoe je denkt; hoe je jezelf op de markt brengt; hoe je klinkt; hoe je eruitziet en hoe je reageert.