Recensie: Een magische puinhoop RECENSIE

Recensie: Een magische puinhoop – Zach King

In Een magische puinhoop volg je het verhaal van Zach King, de schrijver en tevens hoofdpersoon van dit boek. Zach komt uit een heel speciale familie waarin iedereen een speciale magische gave heeft. Zo kan zijn zusje onzichtbaar worden met haar speciale bril, kan zijn vader de tijd terug zetten met zijn speciale horloge en heeft zijn moeder een speciale ring waarmee ze álles kan maken. Maar de magische gave van Zach… tja… die is nog steeds niet ontdekt. Zach is wanhopig om zijn magische gave te ontdekken. Daarom gaat Zach ook naar een gewone school, met gewone kinderen. Behalve alle gewone kinderen is er voor Zach één meisje heel speciaal, Rachel. Zach wil indruk maken op de kinderen op school en dan met name op Rachel. Samen met cameraman Aaron bedenkt Zach een plan. Maar nieuwkomer Hogan gooit roet in het eten en steelt niet alleen zijn plan, maar ook Rachel van Zach. Zach moet een manier bedenken om Rachel voor zich te winnen…

Veel kinderen zullen boeken saai vinden, maar Een magische puinhoop is alles behalve saai! De hoofdpersonen komen door de bijbehorende gratis app tot leven! Als je een pagina scant, komen de personen op deze pagina bovenop de pagina te voorschijn. Erg leuk om zo 360 graden van de personages te kunnen bekijken. De pagina’s zijn gedrukt op glanzend papier en de pagina grote illustraties zijn in full-colour. Hierdoor heeft Zach King ervoor gezorgd dat Een magische puinhoop een erg luxe uitstraling krijgt. Daarnaast zijn sommige pagina’s in Een magische puinhoop geschreven in stripvorm. Hierdoor is er een leuke afwisseling ontstaan tussen tekst, illustraties en strips. Dit zal kinderen zeker aanspreken. Daarnaast heeft Een magische puinhoop precies de juiste spanningsopbouw. De aanloop naar een scene is precies lang genoeg om in detail te treden zonder dat het te langdradig wordt. Wat extra fijn is, is dat de hoofdpersonages uit het boek in het begin paginagroot staan afgebeeld met wat extra informatie over hen. Hierdoor gaat het boek voor de lezer meer leven en lijkt het alsof je deze kinderen beter kent als je aan het boek begint.

Concluderend is Een magische puinhoop een uniek boek. De app zorgt ervoor dat het boek modern is en het verhaal zal veel kinderen aanspreken. De alledaagse bezigheden van een schooldag komt erin terug, waardoor er voor kinderen veel herkenningspunten zijn.

Zach King - Een magische puinhoop

1  2  3  4  5

Een magisch boek komt tot leven...
    Nu hij zijn magische gave letterlijk door de wc heeft gespoeld, keert Zach terug naar zijn oude, saaie leventje. Hij kan zich weer bezighouden met de alledaagse dingen, zoals het bedenken van de perfecte manier om Rachel mee naar het schoolfeest te vragen. Een nieuwe jongen zit hem hier helaas erg bij in de weg en Zach vertrouwt hem voor geen cent. Maar hoe kan hij Rachel hiervan overtuigen zonder jaloers over te komen? Gelukkig heeft Zachs magie hem nog niet helemaal verlaten en bedenkt hij samen met zijn vriend Aaron een plan. Maar alles wat hij doet lijkt de situatie alleen maar te verergeren...