Recensie: Meester Legende RECENSIE

Recensie: Meester Legende – Stephanie Garber

Na te zijn meegesleurd in de magische wereld van Caraval, zijn Donatella haar zus Scarlett Dragna eindelijk aan hun vader ontsnapt en heeft Donatella haar zus Scarlett gered van een gearrangeerd huwelijk. Tella heeft meer gedaan voor haar zus dan je oorspronkelijk dacht en om mee te doen aan het eerste spel heeft ze een overeenkomst gesloten met een mysterieuze crimineel. Tella heeft hem de ware naam van Caraval Meester Legende beloofd.

De enige kans om de identiteit van Legende te onthullen, is om de nieuwe Caraval te winnen, dus Tella stort zich opnieuw in de legendarische competitie.

Meester Legende is het tweede deel in de Caraval serie. En om maar gelijk met de deur in huis te vallen: wat een geweldige serie en een ontzettend goed tweede deel. Waar ik persoonlijk het eerste deel van Caraval één van de beste boeken uit 2016 vond dacht ik dat het tweede deel daar waarschijnlijk niet aan zou kunnen tippen. Maar Stephanie Garber heeft zichzelf overtroffen met dit tweede deel.

Caraval: Meester Legende begint waar deel één eindigde met Tella (Donatella) die wakker wordt na het afsluitingsfeest van Caraval. Waar Scarlett de hoofdrol had in het eerste deel is Tella dat in dit boek. Tella blijkt namelijk een deal gemaakt te hebben met iemand die ze niet kent en alleen heeft geschreven om mee te kunnen doen aan Caraval. En nu moet ze betalen met informatie die ze alleen kan krijgen door Caraval te winnen. Aan het begin van het boek ben je misschien bang voor een soort van herhaling van het verhaal omdat we al hebben gelezen over het spel. Maar dit blijkt in dit boek niet de hoofdrol te spelen. Tella speelt namelijk een heel ander spel. Het draait niet meer alleen om het spel maar om alles eromheen. Om Meester Legende, zijn werknemers maar er staat ook een troonopvolging op het spel en oude mysterieuze krachten die erg geïnteresseerd zijn in Meester Legende zijn magie.

In dit deel zal je veel lezen over Tella. Scarlett en haar man komen helaas niet veel erin voor. Stephanie Garber heeft gezorgd dat hun verhaal voelt als afgesloten zodat je je helemaal kan richten op Tella. De verschillende personages die je al eerder hebt ontmoet worden nog meer uitgediept en je leert veel meer over alles rondom Caraval. De personages van een knappe slechterik en een prachtige heldin zijn natuurlijk ook terug te vinden in dit verhaal maar dat is eigenlijk ook waar je naar verlangt in een fantasy verhaal zoals dit. Het boek wordt aangemerkt als Young Adult maar ik zou het omschrijven als een verhaal voor iedereen die houdt van fantasy, mysterie, spanning en romantiek.

Ook dit boek is uitzonderlijk goed geschreven. Je wordt helemaal meegezogen in het verhaal en voor je het weet heb je het boek uitgelezen en verlang je naar nog meer. Dat is het enige minpunt aan het boek en dat is nadat je het hebt uitgelezen je moet wachten op deel drie. Maar ik zie het maar van de positieve kant en dat is dat ik dan deel één en twee weer kan herlezen.

Caraval - Meester Legende

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Vol overgave stort Donatella zich in een nieuwe voorstelling van meester Legende, dit keer ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van de keizerin van het Meridiaanse Keizerrijk. Maar Tella speelt nog een ander dodelijk spel. In ruil voor informatie over haar verdwenen moeder, moet ze meester Legendes ware identiteit achterhalen. Terwijl ze zijn grootste geheim probeert te ontrafelen, groeit haar fascinatie voor hem. Tella heeft altijd gezworen nooit verliefd te worden, maar algauw bevindt haar hart – én daarmee haar leven – zich in groot gevaar…