Recensie: Delicious hét zoetboek! RECENSIE

Recensie: Delicious hét zoetboek!

Heel veel zoete cakejes, koekjes, ijs, toetjes en taart. Zelfs gerechten voor het ontbijt of de brunch staan erin! Dat is Delicious. Hét zoetboek! 132 overheerlijke recepten om allemaal zelf te maken en natuurlijk op te eten.

Net zoals het magazine is het bakboek simpel vormgegeven. Prachtige foto’s zodat je precies ziet wat je gaat maken en duidelijk aangegeven waar welk recept begint. De recepten staan namelijk onder en naast elkaar in plaats van dat ze één hele pagina innemen. Op de foto’s is dan ook netjes een lijntje getrokken met de naam van het recept erbij. Gelukkig stoorde dit helemaal niet en is dit juist een leuke manier op een bakboek anders vorm te geven dan normaal.

Het nadeel aan dit boek is dat het een paperback is. Hierdoor kan je hem niet laten liggen zonder dat hij dichtvalt, wat tijdens het bakken niet heel handig is. Het boek is ingedeeld in zeven hoofdstukken: voor je begint, cake & gebak, koekjes & snoep, taart, ontbijt & brunch, ijs en toetjes. Het boek is daardoor werkelijk een compleet zoetboek. De naam van het recept is weergegeven in de kleur van het hoofdstuk en de ingrediënten die je nodig hebt zijn net wat dikker aangezet dan het recept. Dit maakt het geheel overzichtelijk.

Na watertandend het boek doorgebladerd te hebben besloot ik dat het tijd was om het eerste recept uit te proberen: scones. Jaren geleden heb ik al eens geprobeerd scones te maken via een recept van internet. Dat ging nooit echt goed. Gelukkig waren de scones van Delicious precies dat: delicious. Ze zijn luchtig en net niet te zoet. Het recept was makkelijk te volgen en de baktijd van het boek klopte precies.

Als tweede maakte ik cranberry-kardemon koekjes. Het recept staat verdeeld op twee bladzijde. Doordat er paginagrote foto’s tussen de twee delen zitten moest je elke keer twee bladzijdes omslaan. Dit was een minpuntje, omdat je automatisch maar één bladzijde omslaat en denkt dat je dan verder kan lezen: niet dus. Omdat in de uitleg niet meer staat hoeveel gram je van welk ingrediënt je nodig hebt moet je de hele tijd heen en weer. Gelukkig zijn de koekjes wel overheerlijk.

Delicious. Hét zoetboek! staat vol met overheerlijke recepten die allemaal makkelijk te volgen zijn. Helaas is het boek een paperback wat niet zo handig is tijdens het bakken. De vormgeving is daarentegen origineel en speels. Dit bakboek krijgt van mij vier hartjes.

Recensie: Delicious hét zoetboek!

Delicious. Hét zoetboek! Van ontbijt tot desserts

1  2  3  4  5

Van heel snelle en easy gerechten - een zoet toetje doordeweeks of delicious.hapje bij homemade chocolademelk - tot uitdagende voor bakliefhebbers die willen schitteren met een fraaie croquembouche of amandeltaart. 100 zalige zoetrecepten verzameld in zeven hoofdstukken, compleet met een overzicht van handige tools en ingrediënten als vanille, bloem, gelatine, chocolade, suiker en suikervervangers. De favorieten van de redactie komen aan bod: de mooiste fruittaart, de lekkerste cheesecake en de meest imponerende meringue. En niet te vergeten heerlijke recepten voor Italiaanse en Franse klassiekers als tiramisu, panna cotta, crème brulée en brioche.