Recensie: Tweede kans RECENSIE

Recensie: Tweede kans – Simone Foekens

Simone Foekens is nog niet echt een bekende naam op het gebied van romans, maar heeft desondanks toch al aardig wat boeken geschreven. Naast een aantal romans heeft ze ook verschillende kinderboeken op haar naam staan.

Tweede kans gaat over Roos-Marijn, een werkeloze gescheiden alleenstaande moeder die de zorg heeft voor haar zoontje en dochtertje. Wanneer ze foto's gaat maken voor een website over de buurt, komt ze aan een baantje in het buurthuis. Langzaam aan lijkt Roos-Marijn steeds meer een eigen leven op te bouwen. Je krijgt een kijkje in de wereld van Roos-Marijn en haar dierbaren en haar zoektocht naar een baan en een nieuwe liefde.

Tweede kans is een verhaal met een prettige schrijfstijl waardoor het gemakkelijk en luchtig leest. De kaft van het boek is vrolijk en maakt je nieuwsgierig naar de inhoud. Het verhaal is opgedeeld in overzichtelijke en korte hoofdstukken van maximaal een pagina of tien en is dus gemakkelijk even tussendoor te lezen. De hoofdpersoon Roos-Marijn is een krachtige vrouw die weet wat ze wil, maar vooral ook wat ze niet meer wil. In haar zoektocht naar een man stelt ze grenzen en komt ze voor zichzelf op. Doordat deze kant van Roos-Marijn belicht wordt, springen de vonken niet echt van de passages waarin ze aan het daten is, af.

In het verhaal ligt de nadruk vooral op de dagelijkse beslommeringen van Roos-Marijn en haar gezin en wat het in zijn eenvoud heel herkenbaar maakt. Het is geen verhaal dat moeilijk te volgen is of waarbij je veel na moet denken, maar is simpel en heeft weinig diepgang. Het kabbelt rustig voort zonder dat dit echter vervelend of saai is maar het blijft wel erg aan de oppervlakte. Hierdoor is het een verhaal dat leuk is om te lezen, maar je niet echt bij blijft.

Al met al is Tweede kans een leuk, vermakelijk en aangenaam verhaal dat makkelijk tussendoor te lezen en ook weer weg te leggen is, waarbij je niet echt na hoeft te denken. Fijn dus wanneer je houdt van een lekker luchtig romannetje en weinig meer verwacht van een verhaal.

Recensie: Tweede kans – Simone Foekens

Tweede kans

1  2  3  4  5

'Tweede kans'gaat over de jonge Roos-Marijn, die niet zomaar een tweede kans krijgt maar ineens wel drie tweede kansen. Op de liefde welteverstaan. Voor ze goed en wel toe is aan een nieuwe relatie, komen er verschillende mannen op haar pad. Allemaal hebben ze wel iets. En dan wil ineens haar ex haar ook nog terug. Simone Foekens heeft een luchtige roman geschreven vol wendingen.