Recensie: De strijd met de witte wolf RECENSIE

Recensie: De strijd met de witte wolf – Christine Charliers

In dit derde en laatste deel van de In de ban van de wolf-serie proberen Esther en Jonathan het bedrijf Crustonic voor eens en altijd te stoppen. Dat bedrijf zit hun achterna, omdat ze stamcellen van jongeren nodig hebben voor hun onderzoek naar genetische manipulatie. Maar terwijl Jonathan en Esther uit handen van Crustonic proberen te blijven, worden ze ook nog eens op de hielen gezeten door een witte wolf. Ze hebben geen idee wie deze witte wolf is, en het lukt ze ook niet om deze witte wolf te pakken te krijgen.

De strijd met de witte wolf begint direct met een spannend proloog. In dit proloog lees je hoe Alexander contact zoekt met John, om hem op de hoogte te stellen van de laatste gebeurtenissen. Alhoewel het proloog niet lang duurt, is het zeker een fijn stuk voor de lezer. Het is namelijk iets van twee jaar geleden dat het vorige deel, Jacht op het antiserum, verscheen. Hierdoor kan er een aardige tijd zitten tussen het lezen van het tweede en het derde deel. Door de proloog word je als lezer weer op de hoogte gebracht van de belangrijkste gebeurtenissen van het eind van het tweede boek, maar ook is het fijn om de namen van de belangrijkste personages weer te weten.

Na de interessante proloog duik je als lezer direct in het bijzondere leven van Esther. Nog steeds dient ze te vrezen over de levens van anderen, maar ook haar eigen leven. Vanaf dit moment staat een goed einddeel van de serie op je te wachten. De strijd met de witte wolf zit vol spannende momenten, waardoor je als lezer moeite gaat krijgen het boek weg te leggen. Op een gegeven moment moet en zal je weten wie de witte wolf is, en waarom hij of zij ineens in beeld verschijnt. Gedurende het lezen zal je zeker gaan speculeren over wie dat is, maar helemaal zeker zal je toch niet zijn. Daarom is het zo aantrekkelijk om door te lezen: omdat je per se wilt weten wie de witte wolf is. Daarnaast wil je natuurlijk doorlezen om de spanning rondom de vernietiging van Crustonic. Er zijn dus veel spannende triggers die je zal doen blijven lezen, waardoor De strijd met de witte wolf een onwijs fijn einde is van deze serie.

Dit boek bestaat uit 402 pagina’s en telt 33 hoofdstukken. Het is dus een aardig dik boek. Echter zijn de hoofdstukken niet zo lang, waardoor je niet het gevoel krijgt dat je een dik boek aan het lezen bent. Omdat de hoofdstukken niet zo lang zijn, zal je (mede door het spannende verhaal) na ieder hoofdstuk denken: oké, nog eentje dan… En voor je het weet heb je het boek uit! Ook de schrijfstijl van Christine Charliers is erg prettig. Het is wel te merken dat dit boek geschreven is voor jongeren vanaf 14 jaar, omdat het taalgebruik vrij simplistisch is. Dit maakt echter wel dat je snel door het verhaal heen vliegt, omdat het makkelijk wegleest. Het enige irritante soms is wel dat er een vertaling staat na een Engelse zin. Bijvoorbeeld: “There is nothing to develop! Het is niet na te maken!” of “What is it? Wat kan er nog meer mis zijn?”. Hierdoor krijg je als lezer het gevoel dat je sommige zinnen dubbel leest, wat af en toe wel irritant is.

Christine Charliers heeft een goed slotdeel van de In de ban van de wolf-serie op papier weten te zetten. Door de spanning in het verhaal en de fijne schrijfstijl van Christine kan je niet stoppen met lezen. Dit boek is vooral aan te raden aan jongeren tussen de 13 en 15 jaar, omdat het verhaal makkelijk wegleest maar tegelijkertijd ook erg spannend is.

In de ban van de wolf 3 – De strijd met de witte wolf

1  2  3  4  5

Finale van de "In de ban van de wolf'-trilogie. Een verhaal waarmee je in de huid van een wolf kruipt, waardoor je elke letter zult verslinden.
    Esther en Jonathan worden nog altijd opgejaagd door Crustonic. Dat louche bedrijf doet onderzoek naar genetische manipulatie, en heeft stamcellen van de tieners nodig. Maar dat is niet het enige probleem van Esther en Jonathan. Ze worden namelijk ook belaagd door een wolf die niet te grijpen lijkt. En dan hangt er nog de geur van romantiek in de lucht. Maar het duo richt zich op één doel: er moet een einde komen aan Crustonic!