Recensie: Uitgeschakeld RECENSIE

Recensie: Uitgeschakeld – Angelique Haak

Met jullie dochter is het begonnen, maar met haar zal het niet eindigen…

Deze tekst ziet Dorine van Sevère, als ze nietsvermoedend haar post opent. Haar dochter Jorinde pleegde twee maanden eerder zelfmoord. Rechercheur Jennifer Brugman en haar partner Ricardo de Graaf, stellen een onderzoek in en komen er al snel achter dat iemand bezig is een groep jonge vrouwen uit te roeien. Ze raken verstrikt in een bizar onderzoek, waarbij meerdere mensen met heftige emoties kampen. En heftige emoties zetten soms aan tot heftige daden.

Op het eerste oog wekt Uitgeschakeld van schrijfster Angelique Haak al de nodige interesse op. Dit komt door de cover van het boek, waarop het halve hoofd van een vrouw te zien is, die op de grond ligt en naar boven kijkt. En de cover doet dan ook niet onder voor het verhaal, want vanaf de eerste bladzijde was ik geboeid.

Uitgeschakeld is het tweede boek van Angelique Haak met personage Jennifer Brugman in de hoofdrol. In haar eerste thriller, genaamd een nieuw begin, maakt de lezer voor het eerst kennis met Jennifer Brugman. Toch staan de twee boeken los van elkaar en kun je Uitgeschakeld gerust lezen zonder eerst het vorige boek te hebben gelezen. Zelf heb ik Een nieuw begin niet gelezen en ik merkte dan ook dat dat ook niet nodig was geweest. Personages die al voorkwamen in de eerste thriller van Haak werden in Uitgeschakeld alsnog goed geïntroduceerd en je kwam daardoor als lezer geen enkele informatie tekort.

De schrijfstijl van Angelique Haak is heel prettig. Zoals ik al zei was ik vanaf de eerste bladzijde direct geboeid en dit gevoel ging dan ook niet meer weg. Steeds als ik aan het boek begon was ik binnen no time een aantal pagina’s verder, wat fijn is want de thriller is super spannend. Tot aan het eind blijf je als lezer maar speculeren over wat er gebeurd zou kunnen zijn, wie de dader is en vooral het wáárom. De wendingen in het boek zijn soms iets voorspellend, maar zijn op andere momenten weer totaal onverwacht. Zo blijft alles toch een beetje in evenwicht. De personages worden goed uitgeschreven en je komt veel te weten van de hoofdpersonages en hun privélevens. Persoonlijk ben ik daar nooit zo een fan van, want het kan al snel te langdradig worden en meer over het leven van, in dit geval de rechercheurs, gaan. Toch was het niet storend in Uitgeschakeld. Je krijgt namelijk niet een uitgebreide en langdradige geschiedenis voorgekauwd, wat er misschien ook mede mee te maken heeft dat dit het tweede boek is met dit personage in de hoofdrol.

Al met al is Uitgeschakeld spannend en een boek dat je in een adem uitleest. Een thriller die je lekker ’s avonds voor het slapengaan kunt lezen, om vervolgens dankzij de ontknoping het boek een aantal uur later gefrustreerd maar ook voldaan het boek dicht te klappen. 5 hartjes!

Uitgeschakeld

1  2  3  4  5

MET JULLIE DOCHTER IS HET BEGONNEN, MAAR MET HAAR ZAL HET NIET EINDIGEN…

Deze tekst ziet Dorine van Sevère, als ze nietsvermoedend haar post opent. Haar dochter Jorinde pleegde 2 maanden eerder zelfmoord.

Rechercheur Jennifer Brugman en haar partner Ricardo de Graaf, stellen een onderzoek in en komen er al snel achter dat iemand bezig is een groep jonge vrouwen uit te roeien. Ze raken verstrikt in een bizar onderzoek, waarbij meerdere mensen met heftige emoties kampen. En heftige emoties, zetten soms aan tot heftige daden…