Recensie: The Christmas Chronicles RECENSIE

Recensie: The Christmas Chronicles

In The Christmas Chronicles volgen we Teddy en Kate Pierce. Ooit waren zij als broer en zus dol op elkaar, maar sinds het overlijden van hun vader staan de banden in de familie op spanning. Op de avond voor kerst moet Teddy noodgedwongen oppassen op zijn zusje Kate. Samen bedenken ze een plan, namelijk om op kerstavond de Kerstman op te wachten en te filmen. Kate wil bewijzen dat de Kerstman echt bestaat en Teddy vindt dit maar onzin. Natuurlijk gaat dit plan niet zoals verwacht…

Ieder jaar kijken we weer massaal naar Home Alone, een doldwaas verhaal van een jongetje met Kerst met volop gekke avonturen. Maar, wil je nu dit jaar eens iets nieuws kijken? Zet dan The Christmas Chronicles eens op! Wanneer het plan om de Kerstman te filmen, om te bewijzen dat hij echt bestaat, volledig in de soep loopt gaan Teddy en Kate op een groots avontuur samen met de enige echte Kerstman.

Deze kersverse kerstfilm kent eigenlijk maar drie grote personages, namelijk Kate, Teddy en natuurlijk de Kerstman. Judah Lewis speelt Teddy, de chagrijnige puber die alles wat hij vroeger als kind leuk vond nu hartstikke stom vindt. Hij is een stereotype puber die al zijn geloof en magie van de Kerstman is verloren. Darby Camp speelt de kleine, schattige Kate. Ze is nog jong, speels, vol fantasie en natuurlijk hartstikke ondeugend. Wanneer ze de mooie slee ziet van de Kerstman, kan ze het natuurlijk niet laten om hier even in te kruipen en een kijkje te nemen. Darby Camp is een leuke kindactrice en het zou zomaar kunnen dat we haar nog wel vaker gaan zien in de toekomst! Beiden spelen de rol van broer en zus goed, compleet met plagerijen en hun stiekeme zorgzaamheid voor elkaar. Als kijker leef je al gauw mee met deze familie. Duidelijk is dat ze volop rouwen om hun vader en ieder doet dat op zijn eigen manier.

Zoals gezegd is de 3e rol in deze film voor de Kerstman. Deze wordt gespeeld door Kurt Russell. Hij speelt de Kerstman op zijn eigen, unieke manier. Deze Kerstman is een beetje rock ’n roll en is tegelijkertijd arrogant en bescheiden. De kids zijn goed gecast, maar de film wordt toch wel gedragen door deze eigenzinnige Kerstman. The Christmas Chronicles weet een heerlijke, Amerikaanse, zoetsappige kerstsfeer neer te zetten. De film is dan ook volop gevuld met kerstliedjes en is daarom ideaal om met een kop warme chocomelk op de bank te kruipen. Alhoewel er jaarlijks vele kerstfilms uitkomen en het thema dus wel behoorlijk uitgemolken is, weet The Christmas Chronicles een prima plot neer te zetten. Het zit vol met avontuur en spanning en alle kerstgekte komt voorbij. Zo moeten Kate en Teddy op zoek naar de zak met cadeaus, zijn de rendieren kwijt en moeten ze ook nog de hulp inschakelen van de hulpjes van de Kerstman. Dit alles gaat gepaard met een klein beetje actie, maar vooral met heel veel humor.

The Christmas Chronicles is een hartverwarmende familiefilm, vol met komedie en avontuur.

Recensie: The Christmas Chronicles

The Christmas Chronicles

1  2  3  4  5

Teddy Pierce (Judah Lewis) en zijn zus Kate (Darby Champ) hebben het idee opgevat om de Kerstman (Kurt Russell) op te wachten op Kerstavond om hem zo te kunnen filmen. Wat ze dan nog niet weten, is dat hun plan er voor zorgt dat ze terechtkomen in een onverwachte reis waar de meeste kinderen alleen maar van dromen.

Zij zijn er echter ook verantwoordelijk voor waarom Kerstmis bijna mislukt. Lukt het ze om hun fout goed te maken en de Kerstman en zijn elfjes op tijd te helpen zodat Kerstmis toch door kan gaan?