Recensie: Het duel der magiërs RECENSIE

Recensie: Het duel der magiërs – Christiaan Jaqc

De spannende ontknoping van de Setne-serie. Eindelijk zal Setne zijn verloofde weer terugzien, maar dit loopt anders dan gepland. Sekhet is ontvoerd door haar duistere vader, de Zwarte Magiër. Setne doet er alles aan om Sekhet te redden, want haar leven is niet het enige wat erop het spel staat. Het hele koninkrijk is in gevaar.

Alweer het laatste deel van deze magische serie van Christiaan Jaqc. Het is bij dit vierde boek wel aan te raden om de eerdere boeken te hebben gelezen, want anders is het moeilijk de draad van het verhaal te snappen. Wederom sleept Jacq je mee in de magische Egyptische wereld, vol met farao’s, Goden en macht. Natuurlijk krijgen we weer te maken met nieuwe legendes, bijzondere dieren en prachtige plaatsen, die hij op een levendige manier weet te omschrijven, dat je het echt voor je ziet.

Nadat we in het vorige deel veel van Setne hebben gezien, komen we in Het duel der magiërs ook meer over Sekhet te weten. Je ziet wat voor een bijzondere vrouw dit is en hoe stevig ze in haar schoenen staat. Het is heel verrassend te lezen wat voor een sterke persoonlijkheid zij heeft en hoe zij dit kan uiten, in de tijd dat het boek zich afspeelt. We lezen hoe Setne en Sekhet samen de laatste strijd aan gaan tegen de Zwarte Magiër en hiervoor hulp krijgen van de Egyptenaren. Jaqc weet in het laatste boek ook nog nieuwe dingen over de hoofdpersonages te vertellen en het is leuk om te lezen hoe ze door de boeken heen zijn veranderd.

De vlotte schrijfstijl van Jaqc gecombineerd met de spannende verhaallijn zorgt ervoor dat je het boek zo uit hebt. Net als het voorgaande boek is Het duel der magiërs niet zo heel dik en heeft het korte hoofdstukken, wat wel jammer is want sommige gebeurtenissen gaan vrij snel. Zo is ook het einde vrij plotseling en vlot voorbij. Maar dit zorgt er wel voor dat het boek ook voor de minder goede lezer leuk blijft.

Het duel der magiërs is de ontknoping van Christiaan Jaqc’s Setne-serie. Het boek zit vol met spanning, magie en een zware strijd. Het laat een nieuwe kant zien van de hoofdpersonages en leert je natuurlijk weer iets nieuws over Egypte. Het boek leest vlot en je zit al snel te balen dat je hem uit hebt. Hopelijk komt Jacq snel weer met een nieuwe serie, want wij hebben nog geen genoeg van Egypte!

Het duel der magiërs

Christian Jacq

1 augustus 2018

ISBN 9789401608862
    Uitgever Xander
    206 pagina's

Xander

1  2  3  4  5

Net op het moment dat prins Setne zijn verloofde Sekhet eindelijk weer terug kan zien, wordt ze ontvoerd. Haar vader, de zwarte magiër Kekou, heeft duistere plannen en heeft daarvoor zijn dochters ziel nodig. Zal het Setne lukken Sekhet te bevrijden en Kekous plannen te dwarsbomen, om zo de toekomst van het hele Egyptische koninkrijk veilig te stellen?