Recensie: Geloof mij RECENSIE

Recensie: Geloof mij – J. P. Delaney

In Geloof mij lees je het spannende verhaal van de niet zo succesvolle actrice Claire. Om toch wat geld te kunnen verdienen, is ze gaan werken voor een advocatenkantoor. Haar taak: Mannen verleiden om zo hun echtgenotes aan een scheiding te kunnen helpen. Maar op een dag zal Claire de rol van haar leven moeten spelen, wanneer een echtgenote blijkt te zijn vermoord en Claire hiervan verdacht wordt. Maar al snel ontdekt Claire het geheime leven van de echtgenote en de rol die haar man speelt. En wie kan je dan nog vertrouwen?

Geloof mij is een ontzettend spannende, psychologische triller. Het zit vol met onverwachte wendingen en daarmee heeft J. P. Delaney een echte pageturner geschreven. Het is een vrij dik boek, maar ik garandeer je dat je dit zo uit hebt. In het boek zijn de dialogen tussen de verschillende mensen op een prettige manier geschreven, zo staat er duidelijk bovenaan wie iets zegt en staat daar vervolgens de uitgesproken tekst onder. Hierdoor is direct duidelijk dat het gaat om een dialoog en niet om iets wat in gedachten wordt uitgesproken. Door deze schrijfstijl waan je je als lezer bijna in het boek en zie je het voor je ogen gebeuren.

Geloof mij begint in het verleden, met het ontdekken van het lijk. Daarna lees je wat er voorafgaand hieraan is gebeurt en vervolgens wordt de draad weer opgepakt bij het lijk. Hierdoor heeft J. P. Delaney het boek direct vanaf het begin spannend gemaakt. Dit maakt het boek en het verhaal extra sterk. Daarnaast volg je het verhaal van Claire en is het verhaal geschreven vanuit de ik-vorm. Het is dus net alsof Claire je vertelt wat zij heeft meegemaakt in haar leven. Hierdoor is het boek extra intrigerend en wil je weten hoe het verder gaat.

Naast de spanning om het lijk, is de rode draad in het verhaal een gruwelijke gedichtenbundel. Deze gedichten gaan stuk voor stuk om het verminken en/of ombrengen van vrouwen. Passages uit deze gedichten die zijn opgenomen in dit boek, zijn geschreven met een cursief lettertype. Hierdoor zie je direct dat het weer een gedicht is, wat prettig leest.

Concluderend is Geloof mij een enorm spannend boek vol onverwachte wendingen en complotten. En wanneer je denkt door te hebben waar het verhaal heen gaat, zal er toch weer iets anders gebeuren.

Recensie: Geloof mij – J.P. Delaney

Geloof mij

1  2  3  4  5

Claire Wright is een werkloze actrice in New York. Haar enige klus is de rol van lokaas spelen voor een advocatenkantoor gespecialiseerd in scheidingen. Claire moet getrouwde mannen verleiden, haar avances neemt ze op om later tegen hen te gebruiken. Er is maar één regel: zij mag verleiden, de mannen moeten de eerste stap zetten. De advocaten willen bewijs hebben voor overspelig gedrag, onschuldige mannen hebben niks te vrezen. Dan verandert het spel. Een van de mannen wordt door de politie verdacht van de moord op zijn vrouw. Ze vragen Claire om de man een bekentenis te ontlokken. Ze denkt dat ze het kan, al zal het de rol van haar leven worden. Maar al snel gaat Claire twijfelen. Want wie bespeelt wie?