Recensie: Powerboost RECENSIE

Recensie: Powerboost – Claudia van Avermaet

We zien ze tegenwoordig steeds meer in de boekhandels. Boeken die claimen dat je in 6 weken 10 kilo afvalt, of in 10 weken 2 kledingmaten kleiner, noem het maar op. Wie weet werkt het voor sommige mensen, maar of het ook voor langere tijd vol te houden is, dat is maar de vraag. Ik was daarom ook best sceptisch toen op de cover van Powerboost van Claudia van Avermeat stond ‘In 7 weken jouw strakste en gezondste lichaam’. Werkt het?

Laten we beginnen met de indeling van dit boek. Het eerste deel heet Power & Fit, waarin de succesformule wordt uitgelegd en waarin je aan de slag gaat met jouw eigen boostformule. Gevolgd door het Powerboost 7 weken plan. Een groot deel van dit boek bestaat uit Food, het volgende hoofdstuk. Hierin vind je allerlei ontbijtrecepten, snacks, ideeën voor lunch en ook desserts. Daarna besteedt Claudia aandacht aan Sport, waarna ze afsluit met Mind.

Om het hele principe van Het Powerbody-boostschema te begrijpen, zou je echt het boek moeten lezen, maar mijn eerste indruk is dat het een gebalanceerd schema is. Vaak gaan boeken over het omgooien van je levensstijl vooral over voeding en sport, maar in Powerboost is er aandacht voor veel meer aspecten, bijvoorbeeld rust, me-time en life planning. En deze balans zie je terug in het hele boek. Kijkend naar de weekplanningen is het eerste dat opvalt de volledigheid van de schema’s. ook hier wordt aandacht besteed aan al deze aspecten. Dit maakt het erg makkelijk voor iemand om ‘volgens het boekje’ een eetschema te volgen.

Wat betreft de inhoud van deze eetschema’s, gelukkig zijn het voor het grootste gedeelte simpele, overzichtelijke gerechten waarbij je niet al te lang in de keuken hoeft te staan. Er staan gerechten tussen die je waarschijnlijk al kent en misschien zelfs al eet, maar dan net even iets gezonder. Opvallend is trouwens dat Claudia van Avermaet geen Dinners beschrijft in haar boek, maar dat alles onder Lunch valt. In de eetschema’s worden de lunchgerechten ook als dinners gegeten, wat overigens prima kan.

Omdat de recepten er zo lekker uitzagen kon ik het natuurlijk niet laten om zelf ook een recept te proberen. Ik maakte de ‘Sporterspasta met kip’, een gerecht voor 2 personen dat ik 20 minuten op tafel moest staan. Nu ben ik echt een pastaliefhebber en heb ik al veel pasta’s gemaakt, maar deze behoort zeker tot de favorieten. Simpel, lekker en vullend. Iets aangepast aangezien ik niet alle ingrediënten in huis had, maar zeker voor herhaling vatbaar!

In het boek staan verschillende recepten voor repen die geschikt zijn als zogenoemde 'sportrepen of sport bars'. Ik maakte de sesame energy bars. Het originele recept bestaat uit sesamzaad, zonnebloempitten en honing. Dat vond ik een beetje kaal, daarom voegde ik er nog wat amandelstukjes, cacoa nips en kokosrasp aan toe. Een lekkere bar die zeker energie geeft voor het sporten!

Ondanks dat Powerboost veel recepten bevat, zou ik het niet direct een kookboek noemen, meer een boek over een gezonde levensstijl en inzichten hierin, met recepten ter ondersteuning. De eetschema’s zijn goed te volgen, de sportoefeningen kunnen veelal thuis worden uitgevoerd en de mindoefeningen zijn prima te doen als beginner. Ondanks dat ik de schema’s niet zelf 7 weken heb gevolgd, denk ik dat je door de schema’s te volgen zeker een strakker en gezonder lichaam hebt dan aan het begin. Het lezen waard!

Power Boost

1  2  3  4  5

Ook een oppepper nodig na die lange winter? Dan is het 7 weken-programma van Power Boost onmisbaar!
    Met work-outs van max. 15 minuten kun je elk van de 7 Power punten in je lichaam trainen: je voelt je fitter, meer in balans en je geniet van extra kracht en energie. En met de unieke code in het boek kun je maar liefst 7 instructiefilmpjes downloaden.

Resultaat: een extra boost voor je hele lichaam!